Ik wil gewoon gebruik kunnen maken van mijn intelligente drone, zonder risico op boetes want moet nu schijnbaar de staatskas extra spekken door jaarlijks registratie kosten voor de drone te gaan betalen en een exploitatie nummer aanvragen. Ik ben geen exploitant, ik wil gewoon voor mijn hobby natuuropnamen maken. Niet voor verkoop maar voor mezelf. En overal waar ik duidelijkheid vraag verwijzen ze me naar de overheidssite waar ook tegenstrijdige dingen staan. Ik kom er niet bij hoe mijn intelligente(1,5kg) drone van €1500 meer gevaar oplevert als een zelfbouw drone van 25kg. De hele wetgeving omtrent drones is volledig onlogisch! Dit is puur een ontmoedigingsbeleid.
Iknheb mijn drone uiteraard nog niet geregistreerd want ik vlieg er niet mee tot ik weer dat ik dat (betaalbaar)mag blijven doen, anders verkoop ik de boel voordat ik er niks meer voor terug krijg. Volgens de wetgeving moet ik zelfs een speelgoed drone van 14,95 registreren omdat er een camera onder hangt. Waar zijn we dan in vredesnaam belandt? Hoop dat hier een duidelijk antwoord kan worden gegeven i.p.v. “ga maar kijken op de site van de (r)overheid”