Foutieve gegevens politiesysteem

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

BOB2021
Infopolitie Gast

Foutieve gegevens politiesysteem

Bericht door BOB2021 »

Goede avond,

Laatst staande gehouden vanwege een lichte snelheidsovertreding. De agenten lieten mij vervolgens blazen, (Prima, had niks gedronken) omdat ik volgens hun al 2 keer eerder aangehouden ben voor rijden onder invloed. En dat is al de tweede keer dat ik dat hoor van de politie. (Dus het staat dus wel degelijk zo in het systeem.) Maar als ik vervolgens om meer informatie vraag, geven ze me dat niet (wat ik verder ook wel begrijp, hun kunnen der verder ook niks mee, en ze denken waarschijnlijk dat ik penis?)

Echter, er staat dus (dat vertelde ze wel) een veroordeling in 2012 en 2015.

Die van 2012 klopt, verder niks op aan te merken. Maar in 2015 ben ik NIET veroordeeld voor rijden onder invloed, maar er heeft ook nooit een zaak gelopen, waarin ik vrij gesproken ben. Dus waar dat vandaan komt in dat systeem vind ik persoonlijk een beetje raar.

Het maakt verder niet super veel uit, want het kan volgens mij sowieso niet meer gebruikt worden, (langer dan 5 jaar geleden) maar vanuit principe vind ik het gewoon heel incorrect, en wil het dus alsnog gerectificeerd hebben.

Dus mijn vraag; hoe kan ik deze informatie opvragen, bekijken hoe het er ingekomen is en, dus eruit laten halen. (Of als men van mening is dat het er moet blijven staan, moet er een vonnis zijn lijkt me?)

Groetjes

vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 34

Re: Foutieve gegevens politiesysteem

Bericht door vraagteken »

Je kunt contact opnemen met de privacy officer van jouw eenheid. Zie: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/s ... ssen_0.pdf
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Bericht door KaaDee »

U kunt inzage vragen in wat de politie over u heeft vastgelegd. Hiervoor kunt u contact opnemen met de privacy officer voor uw eenheid, kijk voor meer informatie op de website van de politie Rijksoverheid

https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... iegegevens
PDC | DICT

Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Vrijwilliger
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 32

Bericht door Julio »

BOB2021 schreef: 04 jan 2021, 19:06 ....Maar in 2015 ben ik NIET veroordeeld voor rijden onder invloed, maar er heeft ook nooit een zaak gelopen, waarin ik vrij gesproken ben.
Deze moet u even uitleggen. Er heeft geen zaak gedraaid, maar u bent wel vrijgesproken?

Wat ik vermoed is dat er inderdaad 2 zaken in het systeem staat, waarvan 1 sepot. Vrijspraak dus.
GLM
"Was ik maar wat rijker en niet zo knap."

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:

Bericht door Hilde »

TS zegt dat er ook geen zaak is geweest waarvan hij is vrijgesproken.
Dus er is volgens hem maar 1 zaak geweest.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

MarcH
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Bericht door MarcH »

Naast contact opnemen met de privacy officer in verband met de politiegegevens is het misschien ook handig om bij de Justitiële Informatiedienst inzage te vragen in de justitiële gegevens. Als er een veroordeling uit 2015 zou zijn, zou die namelijk te zien moeten zijn in de justitiële gegevens (zeg maar het strafblad). De inzage in de justitiële gegevens vindt plaats bij de rechtbank (men kan niets thuis sturen).
Be yourself, no matter what they say ...

Plaats reactie