Diefstal jaren terug

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Fredz
Infopolitie Gast

Diefstal jaren terug

Bericht door Fredz »

Beste,

8 jaar geleden ben ik opgepakt voor een misdrijf(winkeldiefstal). Nu vraag ik me af of ik hier problemen mee krijg als ik weer terug naar school ga. Was toen 18 jaar oud; inmiddels ben ik 26 jaar. Is het dit niet verjaard?

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Re: Diefstal jaren terug

Bericht door Pim »

U bedoelt met terug naar school als docent?
Een met problemen doelt u op het niet verkrijgen van een VOG?

Aan over dat laatste gaat de politie niet.
Gebruik even de zoekfunctie op "VOG"
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Op diefstal staat een maximum straf van 4 jaar dat betekent dat de aantekening op uw "strafblad" pas na 12 jaar verwijderd wordt mits u tussentijds geen nieuwe misdrijven heeft gepleegd want dan wordt zichtbaarheid van de aantekening verlengd. Of dit oude feit een belemmering voor het afgeven van een VOG is kunnen wij u niet vertellen.
Een gezond en hopelijk minder beperkt 2021 toegewenst.

Fredz
Infopolitie Gast

Bericht door Fredz »

Een andere opleiding volgen. Op het gebied van Logistiek zou ik hier problemen mee krijgen? Dus bijvoorbeeld als ik een VOG moet aanvragen voor school of eventueel stage plek?

Wel is het zo dat ik 2 jaar terug gepakt was en veroordeeld door dronken achter het stuur te rijden, Wat natuurlijk dom was. Door omstadigheden volg ik nu alle regels, om geen punten meer te krijgen. Voor hoelang wordt mijn strafblad dan verlengt? Voor winkeldiefstal?

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:

Bericht door Vent »

Hoelang een feit blijft staan is eigenlijk niet eens zo belangrijk. Van belang zijn de terugkijktermijnen. Justis heeft een overzicht:

https://www.justis.nl/producten/vog/beo ... ijnen.aspx

Plaats reactie