Beste,
Ik heb een prachtige brommer waarbij de laatste keer dat ik keek de uitlaat als geheel niet meer beschikbaar is. aan deze uitlaat zit zoals dat heet een "piemol" die ervoor moet zorgen dat de brommer 45/50 loopt ipv 70 wat die zonder dit onderdeel doet.
Omdat de volledige begrenzing van de brommer gebasseerd is op dit onderdeel van de uitlaat kan ik niet rijden met mijn doorgeroeste uitlaat en ook niet met een nieuwe zonder dit deel omdat die niet geproduceerd worden.
ik rijd altijd netjes en kan wel doortrekken in noodsituaties maar daar heeft een rollerbank meestal weinig sympathie voor.
Wat moet ik doen om op een legale manier door te kunnen rijden zonder dat ik een "after market" begrenzer moet gaan gebruiken die voor technisch onderzoek ook niet goedgekeurd zou worden?
Originele brommer onderdelen niet meer beschikbaar.
Moderator: Moderatorteam
- r0n.
- Stamgast
- Berichten: 1174
- Lid sinds: 05-08-2004
- Roepnaam: Ron
- Locatie: Eiland Tholen
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
- Contact:
Re: Originele brommer onderdelen niet meer beschikbaar.
Een tip: Mij is het ooit gelukt met een niet orginele uitlaat, door deze te vullen (expirimenteel) met pannenspons/staalwol.
Uit interesse: Wat voor bromfiets is het, en uit welk jaar?
Uit interesse: Wat voor bromfiets is het, en uit welk jaar?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
- rai
- Moderator
- Berichten: 7200
- Lid sinds: 06-07-2004
- Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
- Geslacht:
- Leeftijd: 47
- Contact:
Re: Originele brommer onderdelen niet meer beschikbaar.
Antwoord is eigenlijk heel simpel.
Zorgen dat de bromfiets aan de wettelijke eisen voldoet.
Op welke wijze maakt niet uit, zolang het maar een permanente, niet te beïnvloeden (technisch hulpmiddel) wijze is.
Zorgen dat de bromfiets aan de wettelijke eisen voldoet.
Op welke wijze maakt niet uit, zolang het maar een permanente, niet te beïnvloeden (technisch hulpmiddel) wijze is.
-
- OnTroerend goed
- Berichten: 3943
- Lid sinds: 27-09-2008
- Roepnaam: Pim
- Geslacht:
- Leeftijd: 52
- Contact:
Re: Originele brommer onderdelen niet meer beschikbaar.
Om anders te zeggen.
Een begrenzer mag WEL zolang deze maar permanent is.
Wilt u dit niet en/of kunt u geen geschikte onderdelen vinden (wat ik betwijfel) dan is de brommer (heelaas) niet meer geschikt voor op de openbare weg.
Dat klinkt heel cru maar behoort wel tot een van de antwoorden op uw vraag. Al is dat het minst graag gehoorde antwoord.
Maar de uitweg: "de originele onderdelen bestaan niet meer dus ik moet daardoor wel met mijn brommer in deze technische staat rijden en ik beloof niet harder te rijden dan toegestaan" is geen geldige optie/excuus.
Een begrenzer mag WEL zolang deze maar permanent is.
Wilt u dit niet en/of kunt u geen geschikte onderdelen vinden (wat ik betwijfel) dan is de brommer (heelaas) niet meer geschikt voor op de openbare weg.
Dat klinkt heel cru maar behoort wel tot een van de antwoorden op uw vraag. Al is dat het minst graag gehoorde antwoord.
Maar de uitweg: "de originele onderdelen bestaan niet meer dus ik moet daardoor wel met mijn brommer in deze technische staat rijden en ik beloof niet harder te rijden dan toegestaan" is geen geldige optie/excuus.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Re: Originele brommer onderdelen niet meer beschikbaar.
eenvoudig tandwielen wisselen lijk mij een oplossing al loop je dan wel hoog in de toeren.
als je een restrictie mag maken in de uitlaat probeer hetzelfde met de carburateur. de gasklep duurzaam blokkeren bijvoorbeeld??
als je een restrictie mag maken in de uitlaat probeer hetzelfde met de carburateur. de gasklep duurzaam blokkeren bijvoorbeeld??
Never change a winning team
Re: Originele brommer onderdelen niet meer beschikbaar.
Ijzer plaatje frezen met een inlaat gat kleiner dan origineel en bij de lucht inlaat plaatsen. Afdichten met een pakking. Kost bijna niets, kan meestal met de originele bouten gedaan worden en hij loopt niet meer te hard.
Probleem opgelost.
Als je niet technisch bent kun je het voorleggen aan een bromfiets reparateur. En ja dat kost geld. Maar beter dan je brommer moeten laten staan lijkt me.
Probleem opgelost.
Als je niet technisch bent kun je het voorleggen aan een bromfiets reparateur. En ja dat kost geld. Maar beter dan je brommer moeten laten staan lijkt me.