Grijze pas ingetrokken (verjaringstermijn)

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

bramvSs
Infopolitie Gast

Grijze pas ingetrokken (verjaringstermijn)

Bericht door bramvSs »

Ik heb een vraag over mijn ingetrokken grijze pas door de korpschef van de politie.
Ik was in het begin van de corona tijd aangehouden door de politie. Het ging om rijden onder invloed en rijden zonder rijbewijs. Mijn pas is toen ingetrokken. Mijn vraag is? Is dit voor altijd of kan ik na enkele jaren weer proberen mijn grijze pas terug krijgen ? Ik heb een beveiligings diploma. Maar zonder grijze pas kun je niet werken. Weet iemand hier meer over?

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Grijze pas ingetrokken (verjaringstermijn)

Bericht door maestro »

Dat zal in ieder geval langer dan enkele jaren zijn, maar is ook afhankelijk van welke straf je opgelegd hebt gekregen/ hoeveel alcohol in je bloed is geconstateerd. Je zal minimaal 4 jaar moeten wachten na oplegging van de straf voordat je opnieuw een kans maakt, mogelijk langer en het zal dan nog steeds een rol spelen. Bovendien zal een werkgever vragen naar je strafblad en dat is de eerste hobbel die je zult moeten nemen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Plaats reactie