Invordering van grinder en wiet

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Jason143
Infopolitie Gast

Invordering van grinder en wiet

Bericht door Jason143 »

Voordat de discussie ontstaat, ja ik weet het is niet toegestaan om cannabis/wiet bij mij te hebben.(en ja ook de zoekfunctie gebruikt :thanks: )

Ik ben afgelopen weekend staandegehouden na aanleiding van 'verdachte' situatie buiten waar ik met een vriend een joint aan het draaien was. Politie kwam aanlopen en vragen wat wij aan het doen waren, dat was duidelijk. Niet moeilijk gedaan wiet afgegeven (overigens minder dan 5gr) en meegewerkt aan fouilleren echter vonden zij mijn grinder. Hier werd niet al te positief over gedaan aangezien ik had aangegeven dat ik verder geen drugs bij mij had alleen had ik ook niet verwacht dat dit ook onder drugs valt. Een en ander gepraat eindstand grinder ook in beslag genomen en mij werd verteld dat ik er nu met een waarschuwing af kwam ipv een process verbaal.

Mijn vraag is dan ook klopt het inderdaad dat een grinder strafbaar is en ik hier een boete voor krijgen(en hoe hoog deze dan is) (regio Friesland)

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 56

Re: Invordering van grinder en wiet

Bericht door taxikemperman »

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Jason, hoe oud ben je?
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

taxikemperman schreef: 19 dec 2020, 07:20 Ik zou zeggen lees hier even https://www.wietforum.nl/topic/62678-gr ... en-de-wet/
Welk deel van dit Belgische forum is interessant?

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 56

Bericht door taxikemperman »

Belgisch?
Het is een Nederlands forum. De vraag wordt aan Belgen gesteld, maar de antwoorden zullen ongetwijfeld ook op Nederland slaan omdat de meeste leden Nederlands zijn

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Bericht door maestro »

Een wietgrinder is volgens mij niet verboden en je kunt er geen boete voor krijgen. Hij kan ook voor andere "kruiden" e.d. worden gebruikt. Wordt/is hij echter gebruikt om wiet mee te grinden dan is hij vatbaar voor beslag omdat er een strafbaar feit mee is gepleegd.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

taxikemperman schreef: 19 dec 2020, 19:07 Belgisch?
Het is een Nederlands forum. De vraag wordt aan Belgen gesteld, maar de antwoorden zullen ongetwijfeld ook op Nederland slaan omdat de meeste leden Nederlands zijn
Sorry je hebt gelijk :oops:

Afhankelijk van de leeftijd van TS wordt bepaald wat er gaat gebeuren. Bij minderjarigen zal een strafrechtelijke reactie volgen (kan dus ook halt zijn)
M.b.t. de grinder en het beslag sluit ik me bij maestro aan

Plaats reactie