Diefstal/Verduistering

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
onlinetam
Infopolitie Gast

Diefstal/Verduistering

Bericht door onlinetam »

Ik heb een vraag.

Ik heb laatst opzettelijk een bedrag van iets meer dan €50 gestolen op werk. Ik ben inmiddels al ontslagen en heb respectvol een oplossing gekregen via mijn oud werkgever. Er wordt een deel afgehouden van mijn laatste werkloon voor de schade en een ingesteld onderzoek.

Wat zou mijn straf zijn ongeveer? Ik wacht nog een dagvaarding af. Is dit een geldboete?

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Re: Diefstal/Verduistering

Bericht door Pim »

Doet de werkgever aangifte dan?
Is dat wat jij schrijft onderling overeen gekomen?
Is dat onderling overeengekomen verhaal zwart op wit gezet?
Staat er, als er een overeenkomst is, in geschreven dat de werkgever afziet van aangifte wanneer jij je aan jouw afspraken houdt?

Zo niet, en er nog geen aangifte is gedaan, kan dat altijd nog gebeuren in de toekomst.
Ook zonder overleg.

Verder ligt dat aan je verleden.
En aan het feit of er bekend is dat jullie onderling al iets geregeld hebben.
En of die regeling werd nagekomen.

Ik denk dat alles nog open ligt.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

De vraag is inderdaad of er aangifte is gedaan en zo ja, of je al door de politie gehoord bent.
Als het bedrag inderdaad 50 euro is, je verder geen strafblad hebt, je een boete kan betalen en niet minderjarig bent dan is een boete in de vorm van een strafbeschikking de meest waarschijnlijke uitkomst.
Een gezond en hopelijk minder beperkt 2021 toegewenst.

onlinetam
Infopolitie Gast

Bericht door onlinetam »

Dank u wel voor de snelle reacties. Er zal inderdaad aangifte worden gedaan, ik ben nog niet door de politie verhoord maar het hele verhaal staat al op zwart wit.. Ik heb zelf geen strafblad, ook verder nooit in aanmerking gekomen met de politie en ben meerderjarig.

De werkgever heeft in een document met onafhankelijk onderzoeksteam opgesteld dat er een bepaald bedrag af wordt gehouden van mijn laatste loonsalaris. Ik wacht de uitslag af.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Als u de onderzoekskosten ook heeft moeten betalen dan bent al een aardig bedrag kwijt. Mogelijk dat het OM gaat vinden dat u daarmee uw lesje wel geleerd hebt en de zaak seponeert met een "door feit en gevolgen getroffen" motivering. Als u verhoort gaat worden dat zeker verwoorden in uw verklaring.
Een gezond en hopelijk minder beperkt 2021 toegewenst.

Gesloten