politie informatie in een verslag van de rvdk

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ans1980
Infopolitie Gast

politie informatie in een verslag van de rvdk

Bericht door ans1980 »

hallo
ik had een vraag over contact politie met de raad van de kinder bescherming. de raad gaat een verslag sturen naar de rechter daar staat allemaal informatie in van de politie wat er door hun is geconstateerd en meldingen. nu kan ik mij echt niet vinden in dit verhaal zover ik weet ben ik geen bekende van de politie. wat mag de politie aan de raad van de kinderbescherming door geven en moet ik daar niet van op de hoogte zijn. het lijkt mij dat dit ergens is vastgelegd hoe kom ik zo snel mogelijk aan die informatie (de verslag is al verstuurd naar de rechter) ik heb het overigens ook aan de raad van de kinderbescherming gevraagt zei zeggen dat ze telefonische met de politie hebben gesproken, dat moet dan toch ook ergens op te vragen zijn.
ik hoop dat iemand het weet ik weet niet meer hoe ik moet bewijzen dat ik van niks weet

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Re: politie informatie in een verslag van de rvdk

Bericht door Pim »

De politie mag ter zake dienende informatie delen met de Raad vd Kinderbescherming.

Gesprekken van de politie 'aan de deur' worden later niet letterlijk in politiesystemen vastgelegd.
Ook niet elk telefoongesprek zal letterlijk worden vastgelegd in politiesystemen.

Er zijn ook vergaderingen/besprekingen van het zogeheten veiligheidshuis.
Daarin zitten: gemeente, reclassering, rvdk, politie, ggz en vele andere partijen. Die worden ook alleen op hoofdlijnen samengevat in politiesystemen.

Voorbeeld van partners:
https://www.veiligheidshuizen.nl/veilig ... enpartners

Dus terugkomend op de vraag....
Niet alles zal opvraagbaar zijn en zelfs dan...

Als u een advocaat heeft kan deze het dossier opvragen. Maar als de zittingsdag al bekend is bent u rijkelijk laat.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Als de politie betrokken wordt bij incidenten in en rond uw woning waar gezinsleden van uw gezin een rol hebben gespeeld, dan wordt dit vastgelegd in de politie systemen.
Er worden dus niet alleen misdrijven of overtredingen geregistreerd. Deze informatie wordt 5 jaar bewaard.
U heeft recht op inzage in de informatie die bij de politie over u is vastgelegd en wellicht ook over de informatie die over uw minderjarige kinderen is vastgelegd.

U moet inzage wel aanvragen. U kunt deze informatie dus niet a la minute krijgen.
Een gezond en hopelijk minder beperkt 2021 toegewenst.

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Bericht door maestro »

De politie mag informatie aan de Raad voor de Kinderbescherming verstrekken en dat kan ook informatie van de wijkagent zijn die de buurt en mogelijk u en de kinderen kent, al dan niet van horen zegen, die relevant voor de zaak kan zijn. Het gaat dus om meer dan wat in de politiesystemen geregistreerd staat. Daarbij mag de agent in kwestie niet vooringenomen zijn, er moet wel zorgvuldig gehandeld worden. Men moet het verhaal kunnen onderbouwen met feiten.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Frans
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Leeftijd: 53

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:

Frans
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Leeftijd: 53

rvdld
Infopolitie Gast

Bericht door rvdld »

Zorgvuldig vastleggen.

Men moet het verhaal vastleggen en onderbouwen met FEITEN.

En daar gaat het dus mis waarschijnlijk.

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

En dit baseer jij op basis van......???

Je moest eens weten hoeveel schrijnende gevallen wij achter de voordeur tegen komen. Hoe vaak ik de voordeur achter me dicht getrokken heb van een woning met een knoop in mijn maag wetende dat daar drie kinderen achter blijven die in een verre van veilige woonomgeving moeten leven maar waar te weinig grond voor is om ze snel ergens anders onder te brengen.
Denk je dat die mensen zich kunnen vinden in de bevindingen die ik formulier in mijn rapport naar veilig thuis?

Gesloten