Geen id bij defensie (solliciteren bij defensie)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
2takt
Infopolitie Gast

Geen id bij defensie (solliciteren bij defensie)

Bericht door 2takt »

Hallo, ik wil graag het leger in maar heb laatst een boete gekregen voor het niet bij hebben van een id, heb ik nu een strafblad? En kan ik hierdoor worden afgekeurd?
Mvg

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Geen id bij defensie (solliciteren bij defensie)

Bericht door Proost »

Had je "Waneer krijg ik een strafblad" al gegoogled?
Het niet op eerste vordering tonen van een ID bewijs is weliswaar een straffeit, maar onder de €100 dus niet op je doc.
Afkeuren zal defensie je waarschijnlijk niet doen op basis hiervan. Ben er vooral wel eerlijk over als men er naar vraagt (en dat gaan ze doen).

2takt
Infopolitie Gast

Bericht door 2takt »

140€ boete, was toen 16. Dit was na mijn po dus heb het daar niet kunnen vertellen. De mivd zal dit verder niet als rede zien tot afkeur?
Mvg

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Bericht door maestro »

2takt schreef: 10 dec 2020, 11:11 140€ boete, was toen 16. Dit was na mijn po dus heb het daar niet kunnen vertellen. De mivd zal dit verder niet als rede zien tot afkeur?
Mvg
Wat was de feit code bij de boete? Of heb je hem misschien te laat betaald wardoro de administratiekostebn evrhoogd zijn?

De hoogte van de boete voor het niet kunnen tonen van je ID is 95 euro (plus 9 euro administratiekosten) en levert zoals gezegd derhalve geen "strafblad" op.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

2takt
Infopolitie Gast

Bericht door 2takt »

Nee, is laatst gebeurd en heb hem nog niet binnen. Ik vroeg de agent wat het ging kosten hij zei 140 euro. Moet wel zeggen dat hij redelijk opgefokt was omdat mijn vriend was ontkomen. Zou hij me dan genaaid kunnen hebben (de agent)?
Mvg

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Er zit, volgens mij, wel een verschil in hoogte van het boetebedrag bij de WVW1994 variant van het niet op eerste vordering tonen van een rijbewijs en de Strafrecht 447E variant van het niet op eerste vordering tonen van een identiteitsbewijs.

Na raadplegen van feitenboekje ben ik abuis in 2020 (in ieder geval) was voor beide feiten het bedrag inderdaad 95 euro. Het staat mij bij dat er vroeger wel een verschil was of heb je wellicht een valse naam opgegeven?
Een gezond en hopelijk minder beperkt 2021 toegewenst.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Ik denk dat de agent zich vergist heeft.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

2takt
Infopolitie Gast

Bericht door 2takt »

Ik heb volledig meegewerkt al werd ik wel een beetje boos om hoe die agent deed, maar heb met defensie in achterhoofd vriendelijk gereageerd. Alle informatie van mezelf gegeven (buiten wie mijn maat was) en heb geen valse dingen oid opgegeven. Ik hoefde niet mee naar het bureau. Het beste is dus afwachten tot de boete binnenkomt en als deze anders is dan 95 eu excl. administratie kosten te informeren naar waarom deze hoger is?
Alle heel erg bedankt voor de antwoorden!
Mvg

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Een agent kan in ieder geval geen hogere (of lagere) boete geven dan welke is gekoppeld aan de betreffende overtreding. Ook als er geen vaste boete is gekoppeld is het niet de politieagent die de hoogte van de boete bepaald maar de officier van justitie.
Een gezond en hopelijk minder beperkt 2021 toegewenst.

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 56

Bericht door taxikemperman »

Je kan inloggen met DigID op www.cjib.nl en dan de boete bekijken. Hier kan je ook meteen de boete betalen en/of in bezwaar gaan

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Bericht door KaaDee »

2takt schreef: 10 dec 2020, 14:36 Ik heb volledig meegewerkt al werd ik wel een beetje boos om hoe die agent deed, maar heb met defensie in achterhoofd vriendelijk gereageerd.
Ik begrijp wat je hier letterlijk zegt, maar tussen de regels door lees ik ook dat je blijkbaar... "anders" had kunnen/willen reageren.

Prima, we zijn allemaal mensen en uit emotie kun je best wat roepen. Maar hou er rekening mee dat je, ook bij defensie, jezelf altijd onder controle moet zien kunnen houden. Ook als je daar later geen voordeel uit kunt halen...
PDC | DICT

Gesloten