EMG bromfiets

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
poga88887
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Gas

EMG bromfiets

Bericht door poga88887 »

Ik vroeg mij af of er ook een EMG / EMA cursus voor de bromfiets bestaat? Of dat alleen artikel 5 wvw opgelegd zal worden bij gevaarlijk rijgedrag? Zie die twee situaties vaak bij poltiewerk online maar dat betreft vaak automobilisten .

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: EMG bromfiets

Bericht door maestro »

Ja, hij kan worden opgelegd aan bestuurders. Iemand die een bromfiets bestuurd is ook een bestuurder. Bij een bromfiets kan hij worden opgelegd bij een overschrijding van 31 km/h binnen de bebouwde kom terwijl hij bij een auto vanaf 50 km/h te snel binnen de bebouwde kom kan worden opgelegd.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

poga88887
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Gas

Bericht door poga88887 »

Ik had nog een klein vraagje, ik rijd vaker op een belgische snorfiets als Nederlander in Nederland. Mag dit? Is namelijk geen internationaal verkeer. Weet dat het met bpm op auto’s een probleem kan geven maar omdat dit bij snor/bromfietsen niet speelt vroeg ik me af of dit mocht.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Zoekfunctie gebruikt?
Volgens mij is daar al wat over geschreven.

Edit: viewtopic.php?f=70&t=28678&p=398123&hil ... ts#p398123

En beter een nieuwe vraag in een nieuw topic starten.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

poga88887 schreef: 04 dec 2020, 10:09 Ik had nog een klein vraagje, ik rijd vaker op een belgische snorfiets als Nederlander in Nederland. Mag dit? Is namelijk geen internationaal verkeer.
Goede vraag. Nee dit mag niet. Maar als de bromfiets niet op uw naam staat is er weinig aan te doen. Als dat wel het geval is kan het een flinke boete opleveren.(straffeit)

Gesloten