Opnieuw solliciteren voor agent

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
cheyenne
Infopolitie Gast

Opnieuw solliciteren voor agent

Bericht door cheyenne »

Hi,
Ik ben afgelopen september tijdens mijn tweede selectiedag voor de functie Agent niv. 4 , helaas afgewezen op een minimaal punt. Wanneer zou ik weer opnieuw selectie mogen doen?
En is het handiger om eerst een vooropleiding te doen? Dus zoiets als Handhaving? Dit voor een nog betere voorbereiding en een streepje voor te hebben in de opleiding zelf.

Met vriendelijke groet,
Cheyenne

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Opnieuw solliciteren voor agent

Bericht door Proost »

Wat voor jou minimaal klinkt kan voor de organisatie cruciaal zijn. De selectie is echt heel goed uitgedacht dus als je afgewezen wordt is dat niet zomaar.

Het is juist heel handig om de opleiding handhaving (HTVP) te doen. Dan heb je een streepje voor doordat je zelfs korting krijgt op de opleidingsduur. En natuurlijk heel wat ervaring rijker.

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

Proost schreef: 03 dec 2020, 19:33 Dan heb je een streepje voor doordat je zelfs korting krijgt op de opleidingsduur.
Dat is inmiddels weer achterhaald, terecht trouwens.

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

Bij mijn weten krijg je na een diploma HTVP een half jaar intro korting. Wat is dat nu dan volgens jou?

Bij deze opleider staat het nog op de site.

Carolien
Lid
Lid
Aspirant
Geslacht:

Bericht door Carolien »

Volgens mij mag je na een jaar opnieuw solliciteren.

Bij mijn weten duurt de opleiding voor een htvp net zo lang als voor anderen. Ik dacht dat er bij mij ook een htvp-er in de klas zit maar dit zou ik na moeten vragen. Hij volgt gewoon dezelfde opleiding als ik, dus volledig.

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

Proost schreef: 03 dec 2020, 20:06 Bij mijn weten krijg je na een diploma HTVP een half jaar intro korting. Wat is dat nu dan volgens jou?

Bij deze opleider staat het nog op de site.
Wij hebben nu 3 htv studenten die stage lopen. Die krijgen dus geen 'korting.'

De htv studenten die we in T5 hebben lopen zodanig achter dat een groot deel het tertiel over moet doen

NickB
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32

Bericht door NickB »

Hoi Chayenne,

De termijn waarna je weer mag solliciteren is afhankelijk van het onderdeel waarop je bent 'gezakt'. Als het goed is heb je een brief ontvangen met de uitslag, en daar zou ook in moeten staan wanneer je opnieuw mag solliciteren.

de HTV-p opleiding is zeker een goede vooropleiding voor de politie. Tot nu toe kregen mensen met zo'n diploma een jaar studieverkorting op de politieacademie, omdat zij in het tweede leerjaar mochten instromen na een kort voortraject. Volgend jaar wordt het politieonderwijs echter vernieuwd en het is nog niet duidelijk of er dan nog steeds een versneld traject bestaat. Zoals Mitch terecht opmerkt missen de htv'ers soms ervaring en kennis die in het eerste jaar wordt aangeleerd.

Er zijn verschillende manieren om je voor te bereiden op een nieuwe sollicitatiepoging. Afhankelijk van de competentie die je nog verder moet ontwikkelen zijn er verschillende opties, zoals vrijwilligerswerk, sport of het volgen van een andere opleiding. Als je een opleiding gaat volgen zou ik je adviseren iets te kiezen wat je leuk vind en waar je eventueel ook mee verder zou willen als je niet wordt aangenomen bij de politie. Het zou zonde zijn als je weer wordt afgewezen, een handhaving-opleiding hebt gedaan maar niet als handhaver wil gaan werken.

Gesloten