CBR vorderingsprocedure na uitslag bloedonderzoek NFI

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Wereldreiziger
Infopolitie Gast

CBR vorderingsprocedure na uitslag bloedonderzoek NFI

Bericht door Wereldreiziger » 15 okt 2020, 13:49

Een tijd geleden ben ik staande gehouden door de politie en werd er bloed afgenomen(na speekseltest)op het politie bureau ivm. Verdenking van rijden onder invloed van verdovende middelen.

Het resultaat van het bloedonderzoek is dat er geen stoffen zijn aangetroffen die de rijvaardigheid negatief kunnen beinvloeden of de vastgestelde grenswaarden hebben overschreden. De politie brief sluit af met dat er geen proces verbaal voor rijden onder invloed tegen mij wordt opgemaakt.

Tijdens het verhoor op het politie bureau is mij meedegedeeld dat er een melding wordt gedaan bij het CBR en dat ik waarschijnelijk een onderzoek krijg opgelegd door het CBR. Nu er geen proces verbaal opgemaakt is en is vastgesteld dat ik niet onder invloed heb gereden is het nog mogelijk dat ik een onderzoek krijg opgelegd door het CBR?

Verder had de politie mijn auto doorgezocht en hebben ze niks gevonden.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: CBR vorderingsprocedure na uitslag bloedonderzoek NFI

Bericht door DiNozzo » 15 okt 2020, 14:29

Nee, er is immers niet gereden onder invloed dus een melding vind ook niet meer plaats.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 15 okt 2020, 16:13

DiNozzo schreef:
15 okt 2020, 14:29
Nee, er is immers niet gereden onder invloed dus een melding vind ook niet meer plaats.
Ik ben iets minder stellig :)

Er viel kennelijk iets aan te merken op de rijvaardigheid en men besloot zelfs tot staandehouding. Als nu blijkt dat dit rijgedrag niet werd veroorzaakt door alcohol en/of drugs, is een melding bij het CBR misschien nog wel meer op z'n plaats. Want als je nuchter al niet in staat bent om normaal deel te nemen aan het verkeer...

@wereldreiziger: Wij kunnen het je niet vertellen, het CBR (en uiteraard de betrokken collega's) misschien wel. Ik zou er nog niet helemaal gerust op zijn
PDC | DICT

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Mitch » 15 okt 2020, 19:56

Die vraag is een standaardvraag in het verhoor. In principe krijg je dus geen CBR maatregel opgelegd. Echter als er nog iets anders heeft gespeeld zoals KaaDee schetst kan het alsnog, maar dan denk ik dat je daarvan wel op de hoogte bent

Wereldreiziger
Infopolitie Gast

Bericht door Wereldreiziger » 15 okt 2020, 20:57

:thanks: Voor de antwoorden allemaal

Plaats reactie