Bij politie met strafblad

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Langejan
Infopolitie Gast

Bij politie met strafblad

Bericht door Langejan »

Oke het zit zo. Op mijn 21ste ben ik in een wiethok circa 600 plantjes opgepakt. Veroordeling 20 uur voorwaardelijke taakstraf. Vrijspraak voor diefstal elektriciteit alleen veroordeeld voor het voorhanden hebben van softdrugs. Zou ik op mijn 30ste kans maken om bij de politie te worden aangenomen. Dit is namelijk het enige feit op mijn strafblad.

Proost
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Re: Bij politie met strafblad

Bericht door Proost »

Meen je dit serieus?

Als je bij de politie wil werken moet je wel beschikken over iets van rechtvaardigheidsgevoel, ontzag respect voor de wetten van ons land, integer zijn etc.
En dan bedenk jij, met een verleden in misdrijven uit de categorie ondermijning, om bij de politie te willen werken.

Mijn eerste vraag: Hoe dan????

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT »

Ik schat de kans dat u aangenomen wordt niet heel erg hoog.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim »

Speltip zeventien: bereken betekenis kansen.

Het feit iemand u waarschijnlijk gezegd heeft dat na 10 jaar uw antecedenten van uw justitiële documentatie (uw strafblad) zijn... wil nog niet zeggen dat de politie het niet meer kan zien, en u het niet hoeft te melden als ernaar gevraagd wordt. En die vraag gaat zeker komen.

Ondanks dat men het antwoord al weet. En als u niet de waarheid spreekt bent u 'gezakt' en wanneer u wel de waarheid spreekt bent u ook... kansloos.

Ik zou het uit uw hoofd zetten.
Richt uw toekomst op iets anders.
Om bittere teleurstelling te voorkomen.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door Jan »

Ik ben niet van de politie, maar ik denk ook dat het weinig zin heeft om te solliciteren.

Dat gezegd hebbende, ik geloof ook dat er heus wel mensen zijn die in het verleden ook dergelijke dingen (of vergelijkbaar) hebben gedaan, maar dan zonder ooit gepakt te zijn (en dus zonder aantekening op het strafblad), en uiteindelijk toch agent zijn geworden. Wat ik bedoel te zeggen, als iemand geen strafblad heeft, is dat helemaal geen garantie dat je dan altijd te maken hebt met een integer persoon. En iemand met een strafblad kan weleens meer rechtvaardigheidsgevoel hebben dan iemand zonder strafblad. Maar ik dwaal een beetje af, deze argumenten gaan jou verder niet helpen.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door Skipperje »

Ik ben het geheel met Jan eens. Eens een dief is niet altijd een dief. Alleen, als ik iemand aan zou moeten nemen voor een functie bij de politie dan gaat mijn keus sneller naar iemand zonder dan met verleden. Dat is gewoon de realiteit. Maar wij nemen geen collega's aan. Doe gewoon een poging en zie hoe ver je komt. Nee heb je, waarbij wij denken dat het ook nee blijft, maar stel dat het ja wordt, laat het dan hier even weten.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik kan iedereen met een andere mening begrijpen. Maar daar staat tegenover:

1. dat er uit een grote vijver gevist wordt.
2. dat het knullig staat wanneer je antecedenten negeert bij zo'n vijver, wanneer iemand later in herhaling valt. Dan heet het ineens: waarom zijn de antecedenten genegeerd etc.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Mitch »

Kans maak je altijd, zeker na zo'n lange tijd en (belachelijk) lichte 'straf'. Stel je vraag vooral bij werving en selectie.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee »

Ik gun iedereen absoluut een tweede kans, maar denk niet dat je hiermee door de selectieprocedure gaat komen.

Als het voorhanden hebben van softdrugs het enige strafbare feit is en je zelf duidelijk kunt uitleggen wat de omstandigheden waren (en vooral: waarom dit absoluut nooit meer voor zal komen) dan maak je een kleine kans. Klein, maar niet onmogelijk. Bel even met Werving en Selectie voor een officieel antwoord. Succes!
PDC | DICT

Plaats reactie