Vliegen buiten schengen met een bestuursrechtelijke premie.

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Pooh27
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Ellen
Geslacht:
Contacteer:

Vliegen buiten schengen met een bestuursrechtelijke premie.

Bericht door Pooh27 » 04 okt 2020, 12:33

Beste,

Door privé omstandigheden heb ik de afgelopen jaren mijn zorgverzekering niet kunnen betalen.
Nu werk ik gelukkig fulltime alweer 4 jaar en wordt de zorgverzekering door het CJIB ingehouden op mijn loon.
Ik ontvang dus geen acceptgiro van het CJIB. En van het overige heb ik een betaalafspraak Staan die ik maandelijks voldoe.

Nu moet ik volgende week een noodzakelijke (werk) reis maken en vlieg vanaf Schiphol naar een land buiten het Schenge gebied.
De KMAR gaat dus controleren, wat ik goedkeur en prima vindt.

Maar nu krijg ik buikpijn... Kan ik überhaupt wel "zorgeloos" vliegen met een bestuursrechtelijke premie? Mag je daarmee het land uit?
Of geef ik mn pasport af aan de KMAr en word ik in gijzeling genomen?
ALs ik inlog op cjib, staan er geen boetes open, maar dit is enkel voor De Wet Mulder.
Niet voor bestuursrechtelijke premies.

(en wijze opmerkingen van het had eerder gekund, jullie kunnen niet in mijn privé leven kijken, dus houdt die opmerkingen Aub voor je. ik werk mezelf een slag in de rondte om financieel gezond te blijven.)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Vliegen buiten schengen met een bestuursrechtelijke premie.

Bericht door Pim » 04 okt 2020, 12:50

Als je een betalingsregeling hebt lijkt mij dat geen probleem.
Er is volgens mij ook geen 'verbod' op reisbewegingen.
Anders zou het betekenen dat je ook niet op vakantie mag, zolang je betalingsregeling duurt.

Wellicht kun je naar een politiebureau gaan met je identiteitsbewijs en je 'status' laten bekijken.
Als je "gesignaleerd" staat dan zou dat ook voor de politie zichtbaar moeten zijn net zoals voor de KMAR.

Wellicht zijn er nog anderen hier, die hier (een) meer (onderbouwde) ervaring mee hebben.
Ik beredeneer het puur op logica en dat is soms niet zoals de realiteit is.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 04 okt 2020, 12:52

Om u te mogen gijzelen zal de rechter daartoe eerst een bevel moeten hebben gegeven. U zou daar dan bericht van hebben moeten gekregen.
Als u alle afspraken mét betrekking tot het betalen van de achterstallige premies correct nakomt lijkt mij geen grond aanwezig om een machtiging aan te vragen.
Wilt u zekerheid, bel dan het cjib.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Pooh27
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pooh27 » 04 okt 2020, 13:27

@SWAT , nou haha ik heb gelukkig geen bericht van zulk nieuws, heb geen dwangbevel oid en ik sta ook niet gesignaleerd voor zover ik weet. In juli zijn we nog de grens overgaan bij Bosnië, tjechie, koratie ect. Daar "checken" ze je toch ook? of is dat weer anders (A)
Ik betaal de schuld al maanden af, gaat langzaam maar het wordt opgelost.
Daarnaast wordt de bestuursrechtelijke premie dus van mijn loon ingehouden. Eigen risico ect wordt automatisch van mn eigen rekening afgeschreven.

@Pim, kan dat op elk politie bureau? Ik werk op Amsterdam CS, kan het ook op dat bureautje op spoor 2? Werk nog al veel, en woon in klein dorpje, eer dat ik bij een politie bureau ben moet ik 40 min rijden. Als dat zou is, dan is dat zo, maar als het op CS Kan.... zou dat mooi zijn :)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 04 okt 2020, 13:48

Ik heb geen idee. Maar ik zou zeggen dat elke 'straat'agent met een smartphone jouw gegevens kan raadplegen.
Hoe groter het bureau des te groter je kansen.
en ik sta ook niet gesignaleerd voor zover ik weet
Hoe weet je dat dan zo zeker?
Ik heb het al zo vaak gehoord: "nee hoor agent ik heb geen openstaande boetes" en toch bleek het tegendeel waar.

Wanneer je op het adres woont waar je je bij de gemeente hebt ingeschreven zou het goed moeten gaan. Edoch...
Bij een Mulderboete was het altijd zo dat deze INCL latere herinneringen(!) naar het adres van inschrijven gingen.

Als je kort na het ontvangen van de bekeuring (aankondiging van beschikking) verhuisde was het altijd zo dat de acceptgiro inclusief alle aanmaningen naar je oude adres gingen. Pas na de derde aanmaning/verhoging ging het CJIB opnieuw de BasisRegistratie Persoonsgegevens (BRP, voorheen GBA) raadplegen voor een actueel adres.

Raar maar waar. In tijd van automatisering kan dat net zo goed bij het printen van de eerste brief en bij elke aanmaning.
Tja, het geld van het CJIB moet kennelijk ook érgens vandaan komen.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Pooh27
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pooh27 » 04 okt 2020, 14:00

Omdat ik geen verkeersboetes, wet mulder of strabis zaken heb staan. Simpel hoe ik dat weet? Omdat verkeersboetes kan checken via de site van het CJIB. (en omdat ik alleen maar fiets haha. Dus wordt knap bijzonder om een snelheidsovertreding te hebben.)
Maar zorgverzkering valt niet onder strabis of wet mulder natuurlijk.
Wij zijn niet verhuist de afgelopen jaren.

En in gijzeling nemen mag enkel na uitspraak van de rechter, en had ik een dwangbevel met toestemming voor gijzeling moeten ontvangen, en had er een rechstpraak geweest, dat is niet aan de orde. Zodra ik een betaalregeling kan treffen; doe ik dit. Ik ben een verantwoordelijk persoon, en door dat mijn werkgever mij voor minder salaris dan dat hij opgaf op de loonlijst, liet werken en ik zonder pardon opstraat werd gezet nadat ik hier iets van zij, zijn er financieel problemen gekomen. Daarin neem ik tot op de dag vandaag verantwoording door alles te betalen wat ik toen niet kon. Ik werk nu fulltime en houdt meer dan genoeg salaris over om mijn schulden af te lossen.

Daarom wil ik ook niet voor een koude verrassing komen te staan als ik bij de Kmar sta, vandaar de vraag of bestuursrechtelijke premies een "No-go" is voor de Kmar. En aangezien de Kmar het zelfde checkt als de politie, en jullie vele malen beter te bereiken zijn en transparter communiceren dan hen, dacht ik: vragen staat vrij.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door SWAT » 04 okt 2020, 15:29

Voor de inning van boetes wordt men alleen nationaal gesignaleerd. Je wordt in Spanje dus niet aangehouden voor een boete van 100 euro in Nederland. Wordt je echt gezocht voor een onderzoek in een zwaar misdrijf dan kan je ook internationaal gesignaleerd worden. Voor gijzeling ter zake een bestuursrechtelijke sanctie lijkt internationaal signaleren niet heel erg waarschijnlijk.

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 04 okt 2020, 20:11

Loopt het inzien van boetes en dergelijke ook niet via een privacy-officier, dus alleen na afspraak?

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 04 okt 2020, 21:05

Openstaande boetes niet. Anders kan een agent op straat moeilijk personen controleren hè

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door SWAT » 04 okt 2020, 23:11

De politie kan alleen lopende boetes zien waarvoor je gesignaleerd staat vanwege het niet betalen.

Waitmaster
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Thom
Geslacht:
Leeftijd: 29
Contacteer:

Bericht door Waitmaster » 07 okt 2020, 13:54

Als je een betalingsregeling hebt en alles wordt netjes afbetaald "zou" je in principe van ons KMar geen last krijgen. Kan helaas niet in een glazen bol kijken en het zal niet de eerste keer zijn dat iemand staande wordt gehouden aan de grens omdat zijn ogenschijnlijke betalingsregeling niet klopt.

Veel plezier met je reis!

Plaats reactie