Brommer rijd maar 42 op de roller bank

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

marco1977
Infopolitie Gast

Brommer rijd maar 42 op de roller bank

Bericht door marco1977 » 26 sep 2020, 04:13

Sinds kort heb ik een nieuw brommer (mash fifty schakel).
Nu rijd deze op de teller c.a. 46/47 km/u, best langzaam als je bedenkt dat de gemiddelde teller 5km afwijkt.

Vandaag werd mijn vermoeden bevestigd, er stond namelijk een rollerbank opgesteld waar je je brommer vrijwillig op mocht zetten zonder dat je een boete zou krijgen (wel advies).
De gemeten snelheid was 42 km/uur (Komt dit vaker voor?).

Nu vind ik dat overigens geen probleem, als ik sneller wil pak ik mijn motor of auto wel. Brom is voor mij puur om even lekker relaxed te toeren met lekker weer of om even naar de stad te gaan wat van uit mijn plaats sneller en makkelijker is dan met bv de auto.

Wat ik wel merk is dat automobilisten wel heel erg hun best doen om in te halen, of het kan of niet..
Kortom, een klein stukje harder zou wenselijk zijn, bv c.a. 54 op de teller, 49 echte kilometers.

Uiteraard bij de dealer gevraagd, echter is de brom op toerental begrensd (CDI), dit kan er afgehaald worden maar dan rijd hij tussen de 65 en 70 km/uur wat veel te hard is. Een snelheid ergens hier tussen is niet in te stellen.

De enige optie welke er volgens dealer is, is een instelbare begrenzer maar dan zo dat beide standen 50/55 op te teller geven (dus in echte kilometers binnen de norm). Is het gebruik van zo'n begrenzer op deze manier ook verboden?
Dit is immers niet meer omkeerbaar d.m.v. de afstandbediening. Hiervoor moet je immers het nodige uit elkaar schroeven.

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Re: Brommer rijd maar 42 op de roller bank

Bericht door Skipperje » 26 sep 2020, 08:51

Een instelbare begrenzer is wettelijk verboden.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Plaats reactie