Parkeerboete nadat er is gevraagd of ik er gratis kon parkeren!

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Henri1970
Infopolitie Gast

Parkeerboete nadat er is gevraagd of ik er gratis kon parkeren!

Bericht door Henri1970 » 23 sep 2020, 14:02

Beste heer/mevrouw,

Zou iemand mij duidelijkheid kunnen verschaffen over een parkeerboete die ik heb ontvangen in Zwolle.
Mijn auto stond geparkeerd in een parkeerzone, echter staat dit in deze straat niets aangegeven?
Voor de duidelijkheid heb ik een passerende agent gevraagd of ik hier gewoon gratis kon parkeren, deze gaf mij aan dat hij het niet zeker wist
maar als er geen bord staat die aangeeft dat ik hier moest betalen om te kunnen parkeren, dit dan gratis parkeren zou zijn..

Nu ben ik uitgegaan van de agent en heb mijn auto geparkeerd.. echter bij terugkomst een bon achter het raam naheffingsaanslag parkeerbelasting?
Geen parkeerrecht Categorie 1

Graag hoor ik of ik hier wat tegen kan doen, het betreft een fors bedrag a €64,20 wat ik eigenlijk niet kan missen..

Groetjes, Henri

Proost
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Re: Parkeerboete nadat er is gevraagd of ik er gratis kon parkeren!

Bericht door Proost » 23 sep 2020, 14:44

De bon is hoogstwaarschijnlijk uitgedeeld door een gemeentelijke BOA. De politie doet niet veel aan parkeren. Als de agent aangeeft het niet zeker te weten dient u zelf onderzoek te doen of u zich in een parkeerzonde bevind en/of daar wel mag parkeren.

Mocht u een link kunnen plaatsen van google maps kunnen we even meekijken hoe (on) duidelijk de situatie is.

Henri1970
Infopolitie Gast

Bericht door Henri1970 » 23 sep 2020, 15:28

hierbij de link
https://goo.gl/maps/wAo11MVuLrjFPAzV8

Had de auto staan op de plek van de witte golf aan het begin van de straat..

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door ThunderSTreak » 23 sep 2020, 15:49

Heel vervelend, maar als je iets verder kijkt dan zie je een bord op de hoek van de straat schuin tegenover waar u heeft geparkeerd dat daar de betaaldparkeerzone eindigt danwel begint. Daar bestaat dus geen twijfel over. Terechte naheffing lijkt me.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

Proost
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 23 sep 2020, 15:50

Henri1970 schreef:
23 sep 2020, 15:28
Had de auto staan op de plek van de witte golf aan het begin van de straat..
Tja, dat is eigenlijk niet ook gewoon een kwestie van opletten. Toen je uitstapte had je vanaf je deuropening het bord einde parkeerzonegebied al kunnen zien staan. Dan weet je dus ook dat er naast het bord parkeerzonegebied staat.

Kortom, in een oogopslag had je kunnen weten dat je in de betaald parkeren zone stond.

Plaats reactie