Ongewenst vreemdeling

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
jerr
Infopolitie Gast

Ongewenst vreemdeling

Bericht door jerr »

vorig jaar is mijn dochter mishandeld door haar vriend die illegaal in Nederland verbleef.
Hij is hier voor opgepakt en heeft een half jaar in Ter aApel vast gezeten en vervolgens is hij uitgeleverd aan Spanje.
Nu bereikt mij het bericht dat hij inmiddels via Brussel weer in Nederland is. Wat kan ik doen om te voorkomen dat hij mijn dochter weer gaat opzoeken?
Mvg

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Re: Ongewenst vreemdeling

Bericht door Pim »

Om te voorkomen dat hij uw dochter weer opzoekt?
Niets.

Dat klinkt vervelend maar is wel zo.
1. Heeft u geen bewijs.
2. Al had u bewijs dan is hij één van waarschijnlijk duizenden.
3. De politie zal niet actief op hem gaan jagen of hem gaan zoeken. Ook vanwege punt 2.

Zijn er aanwijzingen dat hij teruggekomen is vanwege uw dochter of dat hij voornemens is het weer op te zoeken?
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Helaas niet zo veel. U kunt uw dochter informeren en afspraken maken met uw buren dat zodra zij hem zien zij de politie waarschuwen. U kunt ook de politie informeren dat hij mogelijk weer in Nederland is en dat u bang bent dat hij uw dochter weer gaat lastig vallen.
Nederland heeft op dit moment geen echt actief uit zet beleid mbt illegalen. Alleen als ze ook nog andere strafbare feiten plegen wordt er serieus geprobeerd ze het land uit te krijgen. Helaas is het met de open grenzen in Europa vrij makkelijk om weer terug te komen.
In memoriam: Sean Connery "The name is Bond, James Bond".

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 47

Bericht door rai »

Even een hele andere benadering van de casus.

Waar baseert u het op dat hij ongewenst vreemdeling is?

En ook niet geheel onbelangrijk, over wat voor leeftijden hebben we het bij uw dochter en die jongen/ex vriend?

Gesloten