Snelheidsboete zonder meting

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Alissagti
Infopolitie Gast

Snelheidsboete zonder meting

Bericht door Alissagti » 12 sep 2020, 17:05

Is het zomaar toegestaan een snelheidsboete te geven zonder er een meting gedaan is?
Ik zag ze in mijn achteruitkijkspiegel op de linkerbaan aankomen maar ik kwam invoegen op de snelweg en haalde een vrachtwagen in op de linkerbaan maar vervolgens ging ik weer terug op de rechterbaan dus hoe kunnen ze nou weten hoe hard ik gereden heb? Ze zeiden je reed 138 maar ik zet hem op 130 waar 100 toegestaan is. Is wel vreemd in dat korte stukje dat ze weten hoe hard ik reed. Ook heb ik andere onnodige boetes gehad dus deze agent wilde me geloof ik gewoon overal waar die kon op pakken. Maar toen ik wilde vragen hoe dat kan zei die ik kan hem ook op 138 zetten dus durfde ik niet meer in discussie te gaan. Ik weet ook niet of het uberhaupt nut heeft in hoger beroep te gaan.. advies hierover word enorm gewaardeerd :D

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Re: Snelheidsboete zonder meting

Bericht door KaaDee » 12 sep 2020, 17:15

Alle voertuigen zijn geijkt, dus op basis van de gereden snelheid kunnen ze een waarneming doen.
PDC | DICT

Proost
Toplid
Toplid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 12 sep 2020, 17:16

Waarschijnlijk is dit dan op de boord snelheidsmeter gedaan. Dan zul je toch gemeten zijn. Als de boete binnen komt zie je daar op hoe je gemeten bent en welke correcties er zijn toegepast

Kvandalen
Lid
Lid
Agent
Roepnaam: Kevin
Geslacht:
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door Kvandalen » 12 sep 2020, 18:07

Wij zijn er niet bij geweest maar uit uw verhaal haal ik dat u wellicht gedeeltelijk een snelheid van 138 heeft gereden maar over het gemeten stuk in ieder geval niet onder de 130 km/uur. Maar dat is een aanname. En ja, dat zal waarschijnlijk op de geijkte boord snelheidsmeter zijn gemeten. Verder ben ik dan altijd erg nieuwsgierig waaraan u afleidt dat deze agent u 'overal waar die kon op wilde pakken'. In bezwaar gaan tegen de boete kan altijd uiteraard.
Fatetur facinus is, qui iuduim fugit.

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door Botje » 13 sep 2020, 11:29

Alissagti schreef:
12 sep 2020, 17:05
Is het zomaar toegestaan een snelheidsboete te geven zonder er een meting gedaan is?
Nee. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat geen agent dit zal kunnen doen. Er moet namelijk bij elke bon aangegeven worden hoe de snelheid is gemeten.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

Plaats reactie