Gebruik autohoes openbare parkeerplek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mart
Infopolitie Gast

Gebruik autohoes openbare parkeerplek

Bericht door Mart » 01 sep 2020, 21:38

Beste forum,

Ik ben student en ik rijd voor mijn onregelmatige werk in een oldtimer. Dit is natuurlijk voordelig, aangezien ik de auto slechts sporadisch nodig heb (1x per 2 of 3 weken) en je met een oldtimer minder wegenbelasting en verzekering betaald.
Ik heb natuurlijk geen eigen parkeerplaats, maar er zijn aan mijn straat wel genoeg openbare parkeerplekken. Nu is mijn vraag: mag ik mijn auto op een openbare parkeerplek zetten met een autohoes om de auto heen? Het kenteken kan ik op de hoes schrijven op de plek waar normaliter de kentekenplaat te zien is.

Ik begrijp dat dit als associaal gezien kan worden, maar ook zonder hoes zal mijn auto slechts 1x per 2 a 3 weken gebruikt worden. En de plaat is nog zichtbaar. Ik hoor graag meer hierover.

olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Twitter: #serviesonline
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contacteer:

Re: Gebruik autohoes openbare parkeerplek

Bericht door olle-griese » 01 sep 2020, 22:18

Je mag een hoes gebruiken. Echter moet de originele kentekenplaat zichtbaar zijn.
Dit kun je doen door op die plaats een doorzichtig ruitje in te naaien
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Gebruik autohoes openbare parkeerplek

Bericht door Pim » 01 sep 2020, 22:26

Een tip: hoezen die bij Duitse automaterialen-ketens worden aangeboden hebben doorgaans altijd zo'n venster thv de kentekenplaten.

Mocht je in een gemeente wonen met parkeervergunningen en/of parkeerbelasting/ betaald parkeren dan zou in daar nog even informeren bij de gemeente. Een parkeervergunning moet zichtbaar zijn achter de voorruit.
En kentekens worden in bepaalde gemeenten gescand door een scanvoertuig om te zien of je betaald hebt of vergunninghouder bent.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Gesloten