Ex haalt spullen uit huis dmv kinderen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Kh185
Infopolitie Gast

Ex haalt spullen uit huis dmv kinderen

Bericht door Kh185 » 31 aug 2020, 09:06

Hallo,

Ik ben al ruim 4 jaar gescheiden en enige eigenaar van ons ooit gezamenlijke woning. Nu heeft mijn oudste dochter van 13 de sleutel zodat ze altijd bij haar schoolspullen kan. Mijn ex heeft laatst mijn kinderen de opdracht gegeven om spullen uit mijn huis te halen zonder mijn toestemming. De spullen waren ook geen schoolspullen. Ik vraag me af of dit strafbaar is om op deze manier je kinderen te gebruiken om spullen te "stelen."?

Mvg Kh

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Re: Ex haalt spullen uit huis dmv kinderen

Bericht door Botje » 31 aug 2020, 10:44

Stelen staat tussen aanhalingstekens, is dat bewust en wat is er precies aan de hand? Voor een duidelijk antwoord is een duidelijk verhaal nodig. Met andere woorden, wat is er precies gebeurd?
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 31 aug 2020, 14:13

Inderdaad iets meer context is wel geboden. Wat voor spullen zijn er weggenomen? Waren dit goederen uit de tijd van het huwelijk of van daarna. In het eerste geval heeft er na de scheiding een boedelverdeling plaats gevonden en is deze volledig afgerond of is er nog discussie over bepaalde goederen en zijn nu net die goederen meegenomen?
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 31 aug 2020, 15:12

Het kan strafbaar zijn, afhankelijk van de exacte omstandigheden en wie de eigenaar van de spullen is. Maar bij echtscheding zit daar vaak een heel verhaal achter en de vraag is ook wat u met aangfite wilt bereiken. Het heeft gevolgen voor uw relatie met de ex en uw verhouding met de kinderen, net als dat het laten weghalen van de spullen gevolgen heeft.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Gesloten