Uit de hand gelopen in preston Palace

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Dakdekkertjb
Infopolitie Gast

Uit de hand gelopen in preston Palace

Bericht door Dakdekkertjb » 30 aug 2020, 21:05

Goedenavond,

Ik ben gister met mijn ouders en broertjes naar preston Palace geweest dit is een all inclusive hotel met een aantal leuke faciliteiten.

Na een gezellige dag en avond, en een aantal mensen te hebben leren kennen, waren er nog 3/4 jongens bij gekomen in de zin van: hoe meer zielen hoe meer vreugt, leuk dus, dachten wij..

Na enige tijd, vond een van de nieuwe jongens het nodig om een bord taart te halen, en daar mee te gaan gooien,. (vraag mij niet waarom) ik was op dit moment naar het toilet

Mijn jongste broertje van 9 vond dit natuurlijk wel leuk, en besloot ook met een stukje taart te gooien.. Hoe kwalijk kan je het zo'n jongen nemen vraag ik me dan af,. Ik wil het niet goed praten en snap dat het zeker niet netjes is geweest van hem, maar nogmaals: hoe kwalijk kan je dit zo'n jongen nemen..

Ik kwam vervolgens terug van het toilet, via de lobby
En daar stonden de manager, een ploeg beveiliging en 2 politie agenten, er werd mij verteld dat ik met taart gegooid zou hebben, wat zeker niet klopt en wij moesten daarom allemaal het hotel verlaten om ongeveer 00:30

Ik ging hier op in, pratend, zeker niet agressief, en er was geen oplossing of gesprek mogelijk, vervolgens werd ik door 4 beveiligers hardhandig naar de grond gewerkt, ik ben hierbij met mijn mond op de grond gekomen, en dit bloedde best hevig, er lag een plasje bloed van 15X15centimeter, waar ik met mn gezicht in gedrukt werd, ze zagen dat ik bloedde, mijn arm is vervolgens op mijn rug gedraaid, en ze hebben mij op die manier het hele terrein over, naar het hek geduwd, mijn schouder is blauw, ik heb een schaafwond op mijn hand en mijn horloge is hierbij kapot gegaan.

Mijn ouders lagen al ruim 2 uur op hun kamer, en zijn van hun bed gelicht en hadden 5 min om het terrein te verlaten, een stelletje wat we hadden leren kennen zijn ook het hotel uitgezet, daar stond de beveiliging zonder aankondiging inneens in de kamer, terwijl ze in hun ondergoed op bed lagen, de jongens die er mee begonnen zijn er overigens niet uitgezet?!

Ik heb mijn auto door een vreemde van het terrein af moeten laten halen, want ik mocht het terrein niet meer op, en ik had gedronken..
Ik heb vervolgens met z'n 3e in mijn auto moeten slapen.

De politie agenten stonden er al die tijd in de lobby bij en hebben niet geschakeld, ik was de hele tijd kalm, tot de beveiliging geweld begon te gebruiken, het lijkt mij niet raar dat ik hier boos van werd, het begon nota benen met onrecht! Hierbij was ik nog steeds niet agressief..
Ik weet zeker dat dit op camera beelden terug te zien is

Wij zijn al ruim 20 x bij preston Palace geweest, zonder problemen, deze keer was al 700,- aan toegangsbewijzen, mijn horloge is zo'n 2a3 maanden oud, twv. Bijna 500 euro.. En dan nog niet eens over de kneuzing in mijn schouder en slechte ervaring gesproken

Preston pelace is vooraf betaald, en dat geld zijn we tot nu toe dus gewoon kwijt, maar ik kan mij niet voorstellen dat wij het hierbij moeten laten, en kan me ook niet voorstellen dat dit op deze manier mag en kan,. Heb ik onder andere recht op camerabeelden?

Ik hoop op voor ons, nuttige informatie
Fijne avond!

Proost
Toplid
Toplid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Re: Uit de hand gelopen in preston Palace

Bericht door Proost » 30 aug 2020, 21:41

Wat is je vraag precies?

Ik kan me voorstellen dat Preston Pallace zich zal beroepen op het naleven van de huisregels. Net als bijvoorbeeld een cafe kan doen. Als de baas zegt dat je niet meer welkom bent in zijn etablissement heb je weinig om daar tegenin te brengen.

En aan de andere kant, hoe kun je een 9 jarige aanrekenen dat hij met taart gaat gooien? Nou, kijk wat er van komt. Ik zal niet zeggen dat hij voor de volle consequenties op moet draaien. Maar het effect moge duidelijk zijn.

Dakdekkertjb
Infopolitie Gast

Bericht door Dakdekkertjb » 30 aug 2020, 22:17

Zoals ik al zei, vind ik het zeker niet normaal dat hij ook met taart is gaan gooien,. Hij zou hier voor ook zeker op zijn donder hebben gekregen van mijn ouders, en evt schoonmaak kosten of iets dergelijks zouden zonder probleem betaald worden, dat was ook volkomen terecht geweest in onze ogen,

Het was ook een volwassen iemand die ten eerste de taart haalde, en er mee begon te gooien, die wij verder niet eens kennen, ze waren er alleen bij komen zitten, zo'n half uur er voor, die zijn er niet eens uit gezet

Proost
Toplid
Toplid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 30 aug 2020, 22:49

Nogmaals, wat is je vraag precies?

Dakdekkertjb
Infopolitie Gast

Bericht door Dakdekkertjb » 30 aug 2020, 22:54

Heb ik onder andere recht op de camerabeelden, ik zie dit als mishandeling, ik had met hét hele taart verhaal 0,0 te maken. en ergens zie ik het ook als oplichting want zijn onterecht ons geld kwijt geraakt, 700 euro is erg veel geld.. Verder waren we mijn andere broertje zijn verjaardag daar aan het vieren, hij had er ook niks mee te maken

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Bericht door rai » 31 aug 2020, 00:11

Maar zonder een oordeel te vellen, toch wat kritische vragen:

1. Je zegt dat je broertje 9 is en dat je hem dat niet kwalijk kan nemen, dat is in principe ook juist, maar wat voor afspraken hadden jullie als familie gemaakt?
Want je zegt ook dat je ouders al een paar uur op bed lagen, dus wie heeft op dat moment de zorg over je kleine broertje?

2. Je zegt dat je ten tijde van het taart gooien op de wc was, dus er 0,0 mee te maken had.
Maar je weet exact wie er begonnen was of is dat van horen zeggen?
Wel belangrijk om voor jezelf helder te hebben wat er van hele verhaal nu echt juist is.

3. Je hebt met zijn drieën in de auto geslapen omdat je gedronken had, was daar samen met je broertjes dus ongetoetste aanname dat die andere twee je broertjes waren.

Je ouders waren er ook, maar zijn er ook uit gezet, konden of mochten die niet meer rijden en wat hebben zij gedaan toen ze eruit gezet waren?

Kortom, ik zie best wel wat losse eindjes en als je echt wat met dit verhaal wil, dan zal je toch eerst helder moeten hebben wat er nu precies gespeeld heeft.

Enerzijds kan je een civiele procedure opstarten, maar is het wel zo dat degene die eist, moet bewijzen dat de andere een onrechtmatige daad of iets gelijks heeft gepleegd.
Dan moet je wel met feiten komen en niet met van horen zeggen.

Anderzijds kan je ook aangifte doen als je van mening bent dat er een strafbaar feit is gepleegd, maar dan wordt (als er prio aan gegeven wordt) ook de aanleiding onderzocht, en wordt dus ook jouw verhaal onder de loep genomen wat er afgespeeld heeft.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 31 aug 2020, 02:26

Nee, je hebt geen recht op de camerabeelden van Preston Palace. Die beelden zijn van hen en alleen zij mogen daarover beschikken. Zij mogen deze beelden formeel niet lang bewaren.

Je zou aangifte van mishandeling kunnen doen tegen de beveiligers. De politie kan dan de beelden vorderen voor het onderzoek van jou aangifte. Dit onderzoek geeft jou echter geen recht op het hebben of krijgen van de beelden.

Van oplichting is geen sprake. Nu kennelijk de huisregels zijn geschonden stond Preston Palace in haar recht jullie de deur te wijzen zonder enig recht op terug betaling.
Of dit redelijk is, is iets wat jullie bij de civiele rechter uit zouden kunnen vechten. De politie is daar geen partij in.

Waarom de overige betrokkenen niet eruit geknikkerd zijn is iets waar wij geen antwoord op kunnen geven. Die beslissing is geheel aan Preston Palace.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 31 aug 2020, 08:12

Even een vraag aan TS...

Jij viert thuis je verjaardag.
Er zijn natuurlijk gasten.
Eén ervan is 9 jaar en die besluit met taart te gooien.
Jij komt de kamer inlopen en ziet dat.
Is jouw reactie dan: dat kun je hem niet kwalijk nemen want hij is 9? Of denk je: dit kan niet.

Dan de twist:
Het is jouw zoveelste verjaardag waarbij bezoek er een zooitje van maakt. Jij wilt nu welk eens een verjaardag vieren waarbij het niet uit de klauwen loopt.
Vind je nog steeds dat de 9-jarige mag blijven.

En het excuus "we hadden de rekening voor het schoonmaken wel betaald (of willen betalen)" is natuurlijk géén argument.
Voor de schade van loltrappen opdraaien is wel het minste. Als iedereen dat als "boetedoening" zou afdoen wordt het pas echt een puinhoop. Ik ken PP niet maar als ik er wat over hoor van mensen die er wel zijn gewest is het meestal uit de hand gelopen loltrappen, vernielingen, ruzies of erger. Ik kan me voorstellen dat als er beveiliging aan te pas komt dat die redelijk kort van stof zijn en het verblijf beëindigen.

Ik kan me niet voorstellen dat er meerdere agenten toekijken hoe een persoon die zelf zegt volkomen kalm en rustig te zijn geweest door de beveiliging naar de grond wordt gebracht. En vervolgens tot bloedens toe daar in bedwang wordt gehouden, een horloge sneuvelt, zonder dat de politie daar iets van vindt. En dat terwijl die persoon geen enkele aanleiding gaf om onder bedwang gehouden te moeten worden, zoals jij zegt.

Ik denk dat er meer gebeurt is of moet zijn.
Alcohol? Selectief geheugen?

En het feit dat jullie gezelschap er wél worden uitgezet en de 3/4 jongens niét is geen valide argument om je geld terug te krijgen. Wanneer het voor de beveiliging niet geheel duidelijk is wie er allemaal ergens bij betrokken waren maar zij slechts een deel van de groep raddraaiers in beeld hebben mogen ze tegen dat deel van de groep maatregelen nemen. Ook wanneer zij weten dat een ander deel van de groep de dans dan (mogelijk) ontspringt.

Niet eerlijk? Dat zal best.
Toegestaan? Zeker wel.
En reden voor beklag? Neen.
Je bent daar welkom tot de eigenaar, of zij die namens hem bevoegd zijn (bedrijfsleiding, personeel, beveiliging) jou niet meer binnen willen hebben als gast. Dan heb je te gaan. Betaald of niet. Voor de rest van de avond, weekend of langer doet er niet toe.

Heb je de huisregels al eens gelezen van PP?
Daar zul je een hoop antwoorden vinden.
Je hebt waarschijnlijk bij het digitaal bestellen ergens een vinkje gezet dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Ik gok dat je die niet gelezen hebt, want dat doet 99,9% niet. Maar ook daar vind je veel antwoorden op de vragen waar je nu mee zit.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

dakdekkertjb
Infopolitie Gast

Bericht door dakdekkertjb » 31 aug 2020, 09:55

@rai

antwoord vraag 1; wie op mijn broertje let is gewoon een beetje een standaard verhaal, hij weet ons te vinden, hij weet zn ouders te vinden, en kan altijd bij iedereen aankloppen, maar hij was bij ons
antwoord vraag 2; ik weet wie er met taart aankwam, ik heb van 4 mensen gehoord, (broertje meegerekend 5) en ik weet wie er plots verdwenen was toen het een probleem werd
antwoord vraag 3; mijn vader werd met mijn moeder van zijn kamer gehaald, hij mocht gewoon rijden, zijn met het jongste broertje in hun busje naar huis gegaan (3 zitplaatsen)

dakdekkertjb
Infopolitie Gast

Bericht door dakdekkertjb » 31 aug 2020, 10:14

@pim

als er meerdere gasten zijn, op mijn verjaardag, en er is een volwassen kerel begonnen met het kinderachtige nutteloze gooien van taart, en een jongen van 9 reageert daar op, dan ga ik niet de hele familie van dat jongetje er letterlijk en figuurlijk uitgooien, zou ik ook best wel vreemd vinden

ik ben volkomen met je eens dat ruziemaken, vernielen etc. bestraft moet worden, ik zou ook de laatste zijn die daar tegen ingaat, maar ik en nog 6 anderen worden gestraft, voor iets wat ik persoonlijk kattenkwaad noem (niet bij een volwassen vent) (bij een jongen van 9, hij kreeg nota benen een voorbeeld van die volwassen vent)

na totaal 5 biertjes over de hele avond zal dat nog wel meevallen, ik rijd geen meter met alcohol op

als het niet duidelijk was voor de beveiliging, kunnen ze mij daar toch niet op aankijken, en zonder enig argument mij daar maar voor aanpakken? de man beweerde dat ik had gegooid en dat klopt niet dus hierbij zeg je, dat ze mij hier nooit voor hadden mogen aanpakken, aangezien ik weet dat dit van hun een oneerlijke gok is geweest
( @pim Wanneer het voor de beveiliging niet geheel duidelijk is wie er allemaal ergens bij betrokken waren maar zij slechts een deel van de groep raddraaiers in beeld hebben mogen ze tegen dat deel van de groep maatregelen nemen.)

over de algemene voorwaarden,, ik heb ze idd niet gelezen, maar kan me moeilijk voorstellen dat er in staat : als je naar preston pelace komt, heeft preston pelace het recht om je ten alle tijden op de grond te gooien en je er uit te zetten, zonder geldige reden, wie iets heeft gedaan binnen preston pelace bepaald preston pelace dit mag ook een gokje zijn van preston pelace

als dit wel zo is ga ik mijn algemene voorwaarden ook zsm even aanpassen :)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 31 aug 2020, 14:12

In de algemene voorwaarden zal ongetwijfeld staan dat u de aanwijzingen van personeel en beveiliging dient op te volgen.

Ik gok zo maar dat er geen voorwaarden bij de gegeven aanwijzingen gesteld worden.

U mag het onredelijk vinden of niet maar u bent daar te gast totdat men vindt dat het tijd is om te vertrekken.
Als u vindt dat het verzoek om te vertrekken onterecht, oneerlijk, of wat dan ook is mag u (met of zonder advocaat) daar een civiele zaak over aanspannen.

Dat is geen politiezaak.

Als u vindt dat u mishandeld bent door de beveiliger mag u daarvan aangifte doen. Het OM bepaalt dan of er voldoende aanknopingspunten zijn om vervolging in te stellen tegen de dader/verdachte.

Los van de uitkomst van de beslissing om wel/ niet te vervolgen en los van de uitkomst van een vervolging heeft u uw geld niet terug. Dat blijft een civiele zaak tussen u en PP. Dus een aangifte doen zal uw civiele zaak niet sterken. Het zijn twee aparte dingen die geen uitwerking op elkaar hebben.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door vraagteken » 31 aug 2020, 14:39

SWAT schreef:
31 aug 2020, 02:26
Nee, je hebt geen recht op de camerabeelden van Preston Palace. Die beelden zijn van hen en alleen zij mogen daarover beschikken. Zij mogen deze beelden formeel niet lang bewaren.
Dit ben ik niet met je eens. Op grond van de AVG heb je recht op inzage/correctie/verwijdering van persoonsgegevens. In dit geval dus inzage, want camerabeelden zijn persoonsgegevens.

Is alleen geen politieaangelegenheid oid.
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 31 aug 2020, 15:07

Het geschil over het moeten vertrekken en wel of geen schadevergoeding/geld terug is een civiele kwestie. De algemene voorwaarden stellen waarschijnlijk dat als 1 imand uit de groep zich misdraagd de gehele groep geweerd kan worden. Daar is op zich niets mis mee en het kan eventueel aangevochten worden bij de civiele rechter, die dan beoordeeld of de toepassing redelijk en billijk was alles in aanmerking genomen, waaronder dus ook de algemene voorwaarden waar je akkoord me bent gegaan.

Het handelen van de beveiliging is wel een strafrechtelijke zaak en daarvan kan aangifte worden gedaan en schadevergoeding worden geeist voor letsel en beschadigd horloge.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door Botje » 01 sep 2020, 14:19

vraagteken schreef:
31 aug 2020, 14:39
SWAT schreef:
31 aug 2020, 02:26
Dit ben ik niet met je eens. Op grond van de AVG heb je recht op inzage/correctie/verwijdering van persoonsgegevens. In dit geval dus inzage, want camerabeelden zijn persoonsgegevens.
Op de camerabeelden zullen ook andere mensen te zien zijn. Herleidbare persoonsgegevens van anderen dus. Dat maakt dat je geen recht op inzage van de beelden hebt.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door vraagteken » 01 sep 2020, 22:14

Dat is dan aan hen om die onherkenbaar te maken. Deze vraag wordt ook beantwoord als onderdeel van een andere vraag via: https://www.security.nl/posting/575069/ ... ld+brengen
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger

Gesloten