Scooter na diefstal teruggevonden voor sporenonderzoek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Chrisjeh
Infopolitie Gast

Scooter na diefstal teruggevonden voor sporenonderzoek

Bericht door Chrisjeh » 28 aug 2020, 04:06

Hallo,

Ik wilde laatst mijn scooter verkopen en toen is met de testrit de jongen die de testrit deed er uit gepeerd.

Heb ik dus de politie gebeld en die hebben toen wonder boven wonder mijn scooter binnen 15 minuten gevonden met een van de 2 verdachten!
Ik helemaal blij en vroegen ze of ik aangifte wilden doen waarop ik antwoorden tuurlijk wil ik dat.

Er is mij vervolgens niks uitgelegd of verteld alleen dat ik naar het bureau moest komen om mijn aangifte te doen.
Zo gezegd zo gedaan en word mij daar verteld dat ik mijn scooter niet terugkrijg omdat ze een sporenonderzoek moeten doen. (Wel begrijpelijk)

We zijn nu bijna een week verder en de politie laat mij letterlijk helemaal niks meer weten en als ik bel kom ik ook niet verder.
Er is een onderzoek gestart maar ik weet niks over de staat van mijn scooter of wat ik nu moet doen en hoe ik mijn scooter moet terugkrijgen??

Nu is mijn scooter voor mijn gevoel namelijk nog steeds gestolen!

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: Scooter na diefstal teruggevonden voor sporenonderzoek

Bericht door Mitch » 28 aug 2020, 07:54

Waarom kom je niet verder als je belt? Krijg je niemand te pakken, of krijg je geen informatie?

Telefonisch zal er weinig gedeeld worden, iedereen kan namelijk bellen. Het beste is dan om langs het bureau te gaan zodat men weet wie ze voor zich hebben.

Verder schets je je verhaal misschien heel eenzijdig. De politie zal moeten onderzoeken wat er is gebeurd, ook als die andere jongen een totaal ander verhaal heeft. Waarheidsvinding heet dat, en dat kost meer tijd dan je misschien zou willen. Tot slot moet in dit geval misschien een officier van justitie beslissen wat er met de scooter gaat gebeuren en niet de politie zelf. Er zijn nog veel meer omstandigheden mogelijk, maar dat is gissen.

Chrisjeh
Infopolitie Gast

Bericht door Chrisjeh » 28 aug 2020, 09:08

Idd ik krijg niet de info die ik hoop te krijgen iig al bedankt voor de snelle reactie!

Zal zelf eens langs gaan op het bureau misschien dat ik dan iets meer te horen krijg.

Is het btw normaal dat ze je nergens over inlichten of op de hoogte houden???
Want dit is allemaal nieuw voor mij en heb er de ballen verstand niet van hoe dit in zijn werk gaat haha
Maar wat ik hier uit begrijp is dat ik vooral nog geduld moet hebben.

Het onderzoek loopt iig nog.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 28 aug 2020, 10:36

Nee, de politie houdt je niet van dag op dag op de hoogte van het verloop van het onderzoek. Je krijgt alleen bericht als je de.bromfiets kan ophalen, waneer het dossier naar justitie gaat en op momenten dat meer informatie van jou nodig is.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Chrisjeh
Infopolitie Gast

Bericht door Chrisjeh » 28 aug 2020, 10:58

Kijk met deze antwoorden voel ik me al een stuk geruster dankjulliewel, zal nog rustig afwachten en maar hopen dat het snel verloopt!

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 28 aug 2020, 18:40

Vraag wel na of en wanneer de bromfiets teruggegeven gaat worden. Als de behandelende politie man of vrouw een maandje gaat backpacken in Australië gebeurt er niets. Op relatief eenvoudige zaken zit niet zelden maar 1 persoon die met de zaak bezig is.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Gesloten