Achtervolging

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
sege
Infopolitie Gast

Achtervolging

Bericht door sege » 27 aug 2020, 23:40

Beste, een gezinslid wordt al een tijdje achtervolgt door verschillende auto's. Begin deze week heeft ze de persoon gezien omdat deze op afstand achter haar aan het huis parkeerde. Ze heeft ook een foto van de auto/nummerplaat. Echter is ze dit gaan aangeven bij de politie (Belgisch).
Ze konden niets doen en we moesten bellen als het opnieuw gebeurde.
Momenteel slaapt ze dus nu bij ons in Nederland. Vandaag ging ik naar haar thuis spullen halen en moet ik door een donker bos/vlakte. Hier stond een wit camionetje met geen licht aan en ik reed voorbij en het licht ging aan met achtervolging van 2 straten... Kwam ik bij haar thuis en het camionetje was dus niet meer aan het volgen. Vertrek ik en stond dat camionetje op het pleintje met een man die zich juist bukte. Ik heb een rondje gereden (max 1min) En dat camionetje was weg.

Ik vraag me nu af of ik als wonend in Nederland ook de politie van België kan bellen of toch jullie moet verwittigen? (Wij wonen op grensdorpen.) Daarnaast vroeg ik me af of ik ook dit best aangeef ergens of gewoon zo laat verder gebeuren?

Alvast bedankt!

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Re: Achtervolging

Bericht door rai » 27 aug 2020, 23:52

Even misschien makkelijk gezegd, maar voor feiten die in België plaats vinden moet u bij de Belgische politie zijn en voor feiten die spelen in Nederland de Nederlandse politie.

Ze hebben in de basis geen rechtsmacht om op elkaars grondgebied onderzoek in te stellen naar feiten die in het andere land plaats vinden.

Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Contacteer:

Re: Achtervolging

Bericht door Stefan » 28 aug 2020, 10:20

Als je in Nederland woont en je ziet een verdachte situatie dan kun je altijd de Nederlandse politie bellen. Als de politie tijd heeft dan is het zeker niet uitgesloten dat ze een kijkje komen nemen en mogelijk het voertuig even controleren.

Gesloten