Welk kenteken benodigt import auto

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

willem58
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Willem
Twitter: @Vrijwil_politie
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Re: Welk kenteken benodigt import auto

Bericht door willem58 » 25 jul 2020, 16:03

Nils schreef:
18 jul 2020, 08:17
Hm nu wordt de situatie iets anders, ik kan helaas pas begin september bij de rdw terecht. Op zich is dat niet erg maar dan kan ik de auto bij familie in duitsland stallen die nabij de grens wonen. Ik zou dan met een 5 daags kenteken toe kunnen om hem daar heen te rijden. Dan vervolgens op de keuringsdag in seotember weer een 5 daagse aan kunnen vragen en icm het 1 daags kenteken naar de rdw toe rijden. Nu rest de vraag kan je 2x een 5 daags kenteken krygen in Duitsland met dezelfde auto en kan je die overal aanvraag of is dat plaats gebonden? Net als de zoll kennzeichen.

Mvg Nils
Waarom laat u het RDW werk niet door een RDW erkent bedrijf doen?
RDW heeft momenteel door het Corona lange wachttijden terwijl een RDW erkend bedrijf het digitaal kan afhandelen waardoor de auto niet fysiek naar de RDW hoeft,
Kijk eens op de site van de RDW
Een diender en een kat worden beide niet nat.

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Re: Welk kenteken benodigt import auto

Bericht door Botje » 26 jul 2020, 10:29

Nils schreef:
18 jul 2020, 08:17
Hm nu wordt de situatie iets anders, ik kan helaas pas begin september bij de rdw terecht. Op zich is dat niet erg maar dan kan ik de auto bij familie in duitsland stallen die nabij de grens wonen. Ik zou dan met een 5 daags kenteken toe kunnen om hem daar heen te rijden. Dan vervolgens op de keuringsdag in seotember weer een 5 daagse aan kunnen vragen en icm het 1 daags kenteken naar de rdw toe rijden. Nu rest de vraag kan je 2x een 5 daags kenteken krygen in Duitsland met dezelfde auto en kan je die overal aanvraag of is dat plaats gebonden? Net als de zoll kennzeichen.

Mvg Nils
Volgens mij kun je een 5-daags kenteken, het kkz met het gele vlak rechts op de plaat, zelfs on-line aanvragen. Kost iets van 15 euro of zo. Zolang je er niet in Nederland mee op de weg komt zie ik het probleem niet.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

Plaats reactie