Parkeerboete (R397E) op basis van foto passant

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Zara987
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Zara
Geslacht:
Contacteer:

Parkeerboete (R397E) op basis van foto passant

Bericht door Zara987 » 06 jul 2020, 20:07

Goedendag,

Ik was vandaag om 19.00 bij Jumbo om mijn moeder wegbrengen om boodschappen te doen. Ik was zelf beetje ziek daarom was ik in mijn pyjama. Ik heb bij gehandicapten bord mijn moeder afgezet. Mijn mobiel was uit omdat het geen batterij had. Ik was in de auto aan het wachten voor mijn moeder. Toen kwam een jonge foto maken van mijn kenteken om op te sturen naar de politie. Toen ik zag dat hij aan het foto maken was, ging ik gelijk door rijden naar andere parkeerplaatsen. Hij heeft mijn lastig gevallen door foto's maken, bellen, lachen, raar maken het lijkt alsof hij probleem had met mij.

Ik ging naar andere parkeerplaats toen komt mijn moeder ze was paar minuten rond gelopen om me te vinden uiteindelijk heeft ze me gevonden ze zegt waar was je? ik heb situatie uitgelegd en ik heb aan haar die jonge laten zien die jonge ging van ons filmpjes maken. Ik was in mijn pyjama, ik ging uitstappen en naar hem toe gelopen ik heb hem gevraagd om foto's en video's te verwijderen. Hij heeft niet geluisterd. Hij heeft van ons foto's en filmpjes gemaakt en weggerend.

Ik heb gelijk naar politie gebeld en situatie uitgelegd. Ik ben echt heel erg boos. De politie zegt we kunnen alleen aan hem vragen om foto's en filmpjes te verwijderen, maar we kunnen niet echt achterhalen of hij de foto's of filmpjes heeft verwijderd.

Mijn vraag is kan hij met kenteken probleem voor mij maken, zoals foto's van kenteken opsturen naar parkeerboete afdeling of zo iets?

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Parkeerboete (R397E) op basis van foto passant

Bericht door Pim » 06 jul 2020, 20:34

Opsturen kan hij natuurlijk altijd.
Maar een BOA (buitengewoon opsporingsambtenaar) of OA (opsporingsambtenaar) kan op basis van die foto geen bekeuring uitschrijven.
Zij moeten de overtreding zelf, met eigen ogen, waarnemen.

Maar hoe weet u de feitcode zo precies van een bekeuring die u niet heeft ontvangen? :scratch: :scratch:
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 06 jul 2020, 20:53

Eens met bovenstaande. Zou de volgende keer dus netjes parkeren waar het hoort en vooral niet uit stappen en boos worden want op de openbare weg mag je (helaas) overal foto's en filmpjes van maken.
Klein detail. De feitcode klopt niet. Dit zou dan R402B worden en die is meer dan 4 keer zo duur. ;)

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 06 jul 2020, 21:26

Het klinkt een beetje als een (goed verpakte) studentenvraag...
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 06 jul 2020, 21:36

En niet een beetje..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 06 jul 2020, 22:00

Het woord "passant" is ook bijzonder gezien het verdere taalgebruik, maar misschien is dat gewoon de vertaalmachine aan het werk...
PDC | DICT

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 06 jul 2020, 22:10

Vertaalmachine? Dit is gewoon standaard ABN voor de gemiddelde verdachte hoor. Dit is te horen zonder tolk. ;)

Zara987
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Zara987 » 06 jul 2020, 23:03

Ik heb Onderwerp uit een reactie gekopieerd en geplakt. Ik heb niet opgelet dat code op staat of verkeerd geschreven is. Ik was boos omdat hij niet eertse gevraagd dat ik weg zou moeten gaan omdat hier gehandicapte bord staat hij begon gelijk met filmen en foto's maken, dat is niet netjes

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 06 jul 2020, 23:09

Het in eerste instantie niet netjes om zonder gehandicapte parkeerkaart te wachten op u boodschappen doende moeder op een parkeerplaats voort gehandicapten. Ook niet als je jezelf zi km voelt.
Iedereen mag filmen en fotograferen wat hij in het openbaar ziet. Het publiceren van die foto's en filmpjes is een ander verhaal.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Zara987
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Zara987 » 06 jul 2020, 23:19

Ja dat klopt, maar hij kan eerst netjes vragen niet beginnen met filmen en foto's maken. Toen ik ook weg was van die parkeerplaats, begon hij opnieuw filmen. Ik snap hem probleem echt niet. Het was ook niet het enige gehandicapten parkeerplaats. Naast me was ook allemaal lege gehandicapte parkeerplaats. Ik snap het wel dat ik daar moet mag parkeren, maar het was maar voor paar minuutjes. Ik dacht als je voor laad en lossen of als je zelf in de auto zit mag je daar wel gewoon staan

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 07 jul 2020, 07:29

1) Iedereen denkt altijd voor een paar minuten, maar dat zijn er meestal veel meer
2) Laden en lossen: Het DIREKT in- en uitstappen van passagiers of het DIREKT in en uitladen van goederen. Daarna is het gewoon parkeren ook al laat u de motor draaien en zit u als chauffeur in de auto
3) Als iedereen denkt er zijn nog wel andere plekken, ik kan er wel even gaan staan. Dan zijn er geen plekken meer.
4) In deze tijd weet iedereen dat foto's en filmpjes heel snel op Internet geplaatst worden. Iedereen mag (helaas) ongevraagd foto's en filmpjes maken op de openbare weg. En heel eerlijk als u dan in een pyjama achter het stuur zit, dan zijn er mensen die dat leuk vinden vooral als u dan ook nog eens boos uitstapt. Weer een filmpje voor Dumpert.
5) Als u meteen op de juiste plek geparkeerd had, dan had niemand een foto van u gemaakt en dan had uw moeder u niet hoeven te zoeken

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 07 jul 2020, 07:59

Zara987 schreef:
06 jul 2020, 23:19
Ja dat klopt, maar hij kan eerst netjes vragen niet beginnen met filmen en foto's maken.
Wat moet hij vragen dan? Toestemming?
Die toestemming hoeft hij niet te vragen.
Hij MAG filmen op de openbare weg.

U doet daarentegen dingen die niet mogen zoals parkeren op een gehandicapten parkeerplaats.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 07 jul 2020, 08:46

Ik ben het met Pim eens. Kijk eerst naar u zelf. Als u niet daar geparkeerd had, was deze hele situatie niet ontstaan. U had uw moeder uit moeten laten stappen, en meteen naar die andere parkeerplaats moeten rijden. Later had u best uw moeder daar weer In kunnen laten stappen. Maar nee, vooral kijken naar wat een ander niet had moeten doen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Zara987
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Zara987 » 07 jul 2020, 18:58

Het hele verhaal was over het vraag dat kan het een boete krijgen door foto's of filmpjes als je op een gehandicapte parkeerplaats was gestaan, maar je zit zelf in de auto en motor van de auto gewoon aan was?

Iedereen maak gewoon fouten. Voor mij was ook fout om in de auto wachten in een gehandicapte parkeerplaats.

Ik heb hier reactie geplaats om antwoord krijgen op mijn vraag.

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 07 jul 2020, 19:22

En dat antwoord heb je binnen een half uur gekregen.

Plaats reactie