ik lees al een tijdje mee op dit forum aangezien ik binnenkort begin aan de opleiding tot agent. Een beetje kennis van zaken is dan wel leuk en wellicht steek ik er ook iets van op waar ik later wat aan heb.
Maar nu het volgende, nu heeft een kennis(we hadden het over wat ik ga doen, zodoende kwam het ter sprake) pas een strafbeschikking ontvangen vanwege het overtreden van RVV 1990 art 19:"De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is."
Ik zal proberen uit te leggen hoe het gegaan is.
Er was op een kaarsrechte weg een 'kettingbotsing' waarbij hij de laatste was die er op is gereden dus verzekeringstechnisch is hij ook schuldig(voor zover ik weet).
Maar wat ik me nu afvroeg, kan je daar dan ook blijkbaar zo een stafbeschikking(450 EURO) voor krijgen?
Gevoelsmatig zeg ik dat wanneer het verkeer ineens stilstaat voor jou dus zonder te remmen(of bijna niet) en je dus ook geen remlichten ziet is dit dan verwijtbaar/strafbaar?
Dit is geen 'normale' remafstand zou ik zeggen waar je normaal gesproken rekening mee dient te houden.
Hij had verder niet gedronken of met telefoon gezeten.
Nu heb ik er dus verder niets mee van doen maar ik vond het wel een interessante vraag dus dacht ga het hier eens opzetten kijken wat jullie er van denken.
m.v.g.