Wonen op de openbare weg in een camper

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Pvack60
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid sinds: 17 apr 2020, 22:27
Roepnaam: Pvack
Geslacht:
Contact:

Wonen op de openbare weg in een camper

Ongelezen bericht door Pvack60 »

Hallo allemaal!

Ik wil graag jullie advies.. er staat vanaf februari bij ons in de straat een camper. Er woont een man in deze camper (zit er altijd in, dus ik kan wel aannemen dat hij daar woont.) mijn vraag is mag je wonen in een camper op de openbare weg? In een gewone straat. Door de camper zijn er nu 2 parkeerplekken minder.

Mag dit? En wat kan ik eraan doen?
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: Wonen op de openbare weg in een camper

Ongelezen bericht door KaaDee »

Dit soort dingen zijn meestal geregeld in de Algemene Plaatselijke Verordening. Wat zegt de APV van uw gemeente hierover?
Oost-Nederland | GLM
Gebruikersavatar
Pvack60
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid sinds: 17 apr 2020, 22:27
Roepnaam: Pvack
Geslacht:
Contact:

Re: Wonen op de openbare weg in een camper

Ongelezen bericht door Pvack60 »

Dit staat er in de APV

“ Het is verboden een kampeerwagen, caravan, magazijnwagen, aanhangwagen, keetwagen, boottrailer, woonwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel anderszins uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd langer dan op drie achtereenvolgende dagen te doen of te laten staan op de weg, dan wel op een plaats waar dit voertuig vanaf de weg of vanaf een openbare plaats zichtbaar is.”

Is dit iets voor de gemeente/handhavers of meer voor de politie?
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7460
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Wonen op de openbare weg in een camper

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik zou dit bij de gemeente neerleggen.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3711
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Wonen op de openbare weg in een camper

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Meestal is er in de APV ook nog een artikel over slapen op/of aan de openbare weg. Zie bijvoorbeeld de APV van Den Haag:

Wetstekst

Het is verboden op of aan de weg een voertuig, woonwagen, tent, caravan of een soortgelijk of ander onderkomen te plaatsen met het kennelijk doel dit als slaapplaats te gebruiken of daarin te overnachten danwel gelegenheid daartoe te bieden.
Een bestuurlijk optreden van de gemeente werkt vaak beter dan een strafrechtelijk optreden van de politie. Zij kunnen en mogen vaak meer. Ik zou het bij de gemeente neerleggen.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten