Politieacademie zit altijd vol

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Tinusjee
Infopolitie Gast

Politieacademie zit altijd vol

Ongelezen bericht door Tinusjee »

Hallo,

Ik wil al ruime tijd politieagent worden alleen merk ik dat dit nog best lastig is. Als eerste heb je een niveau 2 of niveau 4 opleiding ( dus geen niveau 3) dit vind ik al bijzonder. Aangezien ik al een niveau 2 opleiding heb afgerond.
Daarnaast worden er reclamecampagnes gestart en geflyerd om agenten te werven. Alleen is overal al maandenlang de opleidingen vol, alleen in Amsterdam en Rotterdam is nog plek. niet iedereen heeft de mogelijkheid om hierna toe te reizen omdat ze nogal ver van die locaties af wonen.
Het is al jaren duidelijk dat er een te kort is aan politiemensen. Het lijkt mij dan ook slim om wat extra opleidingen te starten. Al zeker als de meeste opleidingen vol zitten al bijna een jaar voordat de startdatum is. Er wordt aangeraden een vacaturealert in te stellen alleen nu is het zo dat dit niet kan voor de basisopleiding.

Heeft iemand tips voor me hoe ik toch kan starten met een opleiding. :thanks:
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: Politieacademie zit altijd vol

Ongelezen bericht door Mir81 »

Toch alleen door de vacatures in de gaten te houden. Geen sluiproutes mogelijk. En ja, de plekken zijn vaak 'gewild'.
Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 685
Lid sinds: 17 jun 2013, 23:11
Contact:

Re: Politieacademie zit altijd vol

Ongelezen bericht door Stefan »

Ik heb het vermoeden dat je nog niet helemaal scherp hebt hoe de opleidingen in elkaar zitten. Je kunt niet op een opleidingsplek inschrijven, zonder dat je eerst bent aangenomen door een korps (na het succesvol doorlopen van de sollicitatieprocedure). Lees dit ook eens door: https://www.politieacademie.nl/onderwij ... elden.aspx
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11073
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Politieacademie zit altijd vol

Ongelezen bericht door Hilde »

Het is wat Stefan ook al aangeeft. Je moet solliciteren bij een eenheid. Als je aangenomen wordt dán pas kan je naar de opleiding.
Je kiest niet zelf waar je naar de opleiding gaat, dat doet je eenheid dan. Iedere eenheid is verbonden aan een opleidingslocatie.
Je kan solliciteren door je eerst aan te melden voor een voorlichting, vanuit daar start de procedure.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Kvandalen
Lid
Lid
Berichten: 147
Lid sinds: 05 dec 2008, 12:34
Roepnaam: Kevin
Geslacht:
Leeftijd: 48
Contact:

Re: Politieacademie zit altijd vol

Ongelezen bericht door Kvandalen »

Alleen is er wel een verschil tussen interne en externe sollicitaties. Wanneer TS zich aanmeld voor een instroomvacature N3 of N4 dan wordt wel vriendelijk verzocht eerst even ontslag te nemen. Wel een +1 voor motivatie dan uiteraard. (Doe ik wel even de aanname dat TS nog werkzaam is bij de politie). Anders wordt het toch echt reageren op doorstroomplekken en 'gewoon' intern solliciteren.
Fatetur facinus is, qui iuduim fugit.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11073
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Politieacademie zit altijd vol

Ongelezen bericht door Hilde »

Hij wil juist bij de politie gaan werken..
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11073
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Politieacademie zit altijd vol

Ongelezen bericht door Hilde »

Opmerking van moderator Hilde

topic geschoond ivm gastendeel
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gesloten