Feitcode N 560 op kenteken

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

JohnVanGereten
Infopolitie Gast

Feitcode N 560 op kenteken

Bericht door JohnVanGereten » 28 nov 2019, 09:20

Ik vroeg me eens af of feitcode N560 (geen dimlicht) op kenteken mag of dat je echt staande moet worden gehouden. Vriendin reed namelijk gisteravond langs een politeauto terwijl dimlicht niet werkte, de politieauto volgde niet maar ze twijfelt of ze nog een boete kan krijgen!

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Feitcode N 560 op kenteken

Bericht door zijlvaart67 » 28 nov 2019, 11:40

Als de politie het interessant genoeg vindt om te bekeuren, dan is het ook interessant genoeg om de auto stil te zetten en de bestuurster te attenderen op de fout.

Het zou me ernstig verbazen als hier nog wat van komt; niet interessant genoeg om er wat aan te doen, wel om te bekeuren.. Gaat bij mij niet samen..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Feitcode N 560 op kenteken

Bericht door vraagteken » 28 nov 2019, 15:17

Als het gaat om verlichting dan deel ik die mening. Een gevaarlijke inhaalactie, een rood licht of kruis, vluchtstrook, dat soort dingen snap ik op kenteken prima als je met een andere dienstopdracht bezig bent of geen stopmiddelen in het voertuig hebt oid.
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger

Plaats reactie