werkzaam geweest bij wsw bedrijf en stalker

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

joep1966
Infopolitie Gast

werkzaam geweest bij wsw bedrijf en stalker

Bericht door joep1966 » 25 nov 2019, 20:24

Hallo ik ben joep

ik heb van 1990 tot 2018 bij een wsw bedrijf gewerkt, ik heb daar een stalker opgelopen, het begon toen ik daar al werkzaam was, nu staat mijn stalker hele tijd aan mijn voordeur te brommen en te gillen, ik durf niet meer naar buiten, omdat deze stalker mij overal achtervolgd, wat kan ik doen in deze?

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: werkzaam geweest bij wsw bedrijf en stalker

Bericht door Pim » 25 nov 2019, 23:24

Uhhh de politie bellen als hij er staat?
Een foto of film bestand van zijn aanwezigheid en handelingen zou een mooie plus zijn.

Kent u zijn naam en andere gegevens?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 26 nov 2019, 12:09

Heb even gegoogled.
Ik vermoed dat een wsw-bedrijf hetzelfde is als in de volksmond een sociale werkplaats genoemd wordt.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_soc ... oorziening

Als ik zo lees kunt u te maken hebben met iemand met een psychische aandoening. Dat maakt het niet leuker voor u maar betekent misschien dat de persoon in kwestie zich misschien niet helemaal beseft wat hij/zij teweeg brengt.

Is het wellicht een werknemer van het wsw-bedrijf?
Zo ja, kunnen zij wellicht bemiddelen en met deze persoon in gesprek gaan?
Dat lijkt mij de voorkeur hebben boven een traject van de politie en vervolging (indien überhaupt al mogelijk).
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

joep1966
Infopolitie Gast

Bericht door joep1966 » 26 nov 2019, 13:46

Dat is juist het probleem, hun moedigen dit juist aan, ik heb ze al gebeld, hun geven aan, wij kunnen niks wat in privé tijd gebeurd is. Deze man wil niet luisteren, hij gaat eerst lopen brommen, ik doe open en zeg, ga weg, dan gaat hij schreeuwen

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 26 nov 2019, 22:30

Of het onder "staking" valt, kan ik hier niet direct uit opmaken. Maar hebt u de politie al eens gebeld toen deze persoon voor de deur stond te schreeuwen?

Zo ja: Wat werd met uw melding gedaan?
Zo nee: Waarom niet?
PDC | DICT

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 27 nov 2019, 03:01

De person wordt begeleid door de SWS wat betreft werk. Niet zelden zijn er bij mensen met een psychische of verstandelijke beperking ook nog andere instanties betrokken bij de zorg omtrent de betreffende persoon. Je zult moeten proberen de begeleidende instantie te benaderen zodat zij eventueel actie kunnen ondernemen. Lukt dat niet dan zou ik eens contact opnemen met de wijkagent . Dan kan de situatie ook worden gemeld worden en geregistreerd zodat als u de politie belt men weet wat er aan de hand is. Mogelijk kan de politie dan in contact proberen te treden met de begeleidende instelling.

Als laatste stap kan mogelijk strafrechtelijk of civielrechtelijk worden opgetreden middels een gebiedsverbod.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

lachmeisje
Lid
Lid
Roepnaam: Yvonne
Geslacht:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door lachmeisje » 27 nov 2019, 15:31

Bel inderdaad de politie zodra meneer weer voor de deur staat en vraag met het WSW bedrijf een persoonlijk gesprek aan, vertel hun dat je niet gediend bent van het feit dat hun het aanmoedigen. Verder, elke keer een melding maken als hij er weer is.

Succes!

Plaats reactie