Parkeren boete

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
een gast
Infopolitie Gast

Parkeren boete

Bericht door een gast » 24 nov 2019, 11:43

Goedemorgen ,

Gisteren heb ik fout geparkeerd waar een kenteken op het bord staat. Een invalidparkeerplek dus van de buurman. Vandaag is de politie bij de deur gekomen en heeft mij verteld de auto weg te halen en ik heb een boete gekregen. Maar het probleem is, ik heb daar geparkeerd precies naast het bord en ik had teveel spullen "boodschapen" en daarom ik en mijn vriend wij allebei heb niet gemerkt dat het bord staat daar , omdat we bezig waren met het spullen te halen van de auto ,
,
Ik heb de boete gekregen en ik heb de auto weggehaald , maar dan ik zie de buurvrouw brengt de auto van haar man terug naar de juiste plek , en zij heb mij verteld dat ze iedereen heb gevraag van wie is die auto maar niemand wist dat , en ook ze heb politie gebeld om te weten van wie de auto is , en niet om boete te geven , maar uiteindelijk heb ik de boete gekregen ,

Mijn vraag is , kan ik bezwaar maken ? Of is dat niet mogelijk ? Of moet ik niet eens proberen?

Bedankt!

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Re: Parkeren boete

Bericht door maestro » 24 nov 2019, 13:40

U kunt altijd in bezwaar gaan. Als u de boete thuis krijgt staat wordt tevens evrmeld hoe dat moet. Let daarbij wel op de termijn.

Of het zin heeft is een andere vraag. U geeft zelf aan dat u inderdaad verkeerd geparkeerd stond. Dat u niet wist dat het een invalide parkeerplek was doet daar niets aan af. Daarbij geeft u aan dat niet wist dat de parkeerplaats van uw buren een invalide parkeerplaats was. Ik vrees dat het argument niet erg geloofwaardig over zal komen. Maar zoals gezegd, het doet er eigenlijk niet toe. U mocht daar niet staan.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 24 nov 2019, 17:16

Ik zou als rechter dan vragen hoe het mogelijk is dat u niet weet dat uw buren een gehandicaptenparkeerplaats hebben. Komt ongeloofwaardig over.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 24 nov 2019, 19:20

Gisteren parkeerde u om boodschappen te lossen.
Vandaag komt de politie om te vragen uw auto daar weg te halen.

En uw buurvrouw had niet eens in de buurt hoeven vragen van wie de auto was.

Ik ben hier keihard in:
Als u in alle rust, terwijl u een parkeerplek zoekt, notabene in uw EIGEN straat, en u mist een verkeersbord (en waarschijnlijk ook een kruis op het wegdek) dan hoort u (wat mij betreft) eigenlijk niet op de weg.

En waarom vind ik dat:
Als u rijdt met 50 km/u wordt er van u verwacht dat u ook een rood verkeerslicht ziet. Dan hoort u met parkeren ook een verkeersbord te kunnen waarnemen.

Maar ik weet het zeker... men rijdt tegenwoordig niet meer bewust. Men heeft het rijbewijs en het zal verder allemaal wel.

Verkeersborden die een tijdelijke snelheidsverlaging aangeven (in de eigen wijk) worden niet eens meer opgemerkt.

Rode kruizen? Ik zie niet dat er wordt gewerkt aan de weg, dus geldt dat voor mij niet.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door ThunderSTreak » 25 nov 2019, 07:14

Afdoende beantwoord.
Met vriendelijke groet,