nacht cel belgie strafblad nederland?

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Elf1111
Infopolitie Gast

nacht cel belgie strafblad nederland?

Bericht door Elf1111 » 19 nov 2019, 06:08

Goedemorgen anderhalf jaar geleden heb ik mijn roes uit moeten slapen in de cel in brussel...... De volgende ochtend mocht ik meteen weg, geen verklaring afgelegd of boete hoeven betalen. Nooit meer wat van gehoord.
Nu wil ik een VOG aanvragen en vraag ik me ineens af of deze info op het 'strafblad' in Nederland terecht zou kunnen zijn gekomen :oops: ? Iemand een idee?

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Re: nacht cel belgie strafblad nederland?

Bericht door maestro » 19 nov 2019, 14:46

Er is bij mijn weten geen inzage door Nederland van de justitiele gegevens in Belgie. Alleen via een rechtshulpverzoek worden dergelijke gegevens utigewisseld, maar dan moet u verdachte zijn. Voor een VOG worden dergelijke gegevens niet uitgewisseld.

In de toekomst kan dat veranderen door het Benelux politieverdrag, maar het nieuwe verdrag geldt nog niet.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Re: nacht cel belgie strafblad nederland?

Bericht door SWAT » 19 nov 2019, 22:15

Er is wel een regeling dat bij een veroordeling voor een misdrijf het geboorteland, mits een Unie land, wordt geïnformeerd.over de veroordeling. Die komt dan op het strafblad en kan dan wel van invloed zijn op een VOG.
In dit geval lijkt er geen sprake van een veroordeling en zeker niet van een misdrijf.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Plaats reactie