Harde muziek

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Vassili2001
Infopolitie Gast

Harde muziek

Bericht door Vassili2001 » 17 nov 2019, 23:19

Ik reed van de week vrolijk met harde muziek en ramen open over de weg toen een politie agent me passeerde, ik reed opgegeven moment een zij straat in maar heb niet helemaal kunnen zien of de agenten omkeerden , al met al ben ik ze niet meer tegen gekomen, maar stel ze keerden wel , zou ik dan nog een boete kunnen ontvangen? doordat ik dus ‘te harde muziek op had’?

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Re: Harde muziek

Bericht door SWAT » 18 nov 2019, 00:22

Nee, er is geen verkeersregel die verbied harde muziek in de auto aan te hebben. Afhankelijk van het tijdstip zou er wellicht sprake kunnen zijn van de nachtrust verstoren maar dat is een feit dat niet op kenteken kan worden afgedaan.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 18 nov 2019, 00:37

Ik ben het niet eens met mijn voorganger.

Er kan wel sprake zijn van:
1. De APV overtreding van het verbod op voortbrengen van elektronisch verstrekte muziek. Maar daarvoor moet je wel worden staande gehouden.

2. Ook kan het zijn dat het valt onder "onnodig geluid maken". Ook daarvoor is een staandehouding vereist.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 18 nov 2019, 07:14

Even een andere vraag: U vind uw muziek mooi. Daarom hard en met open ramen. Maar heeft u er wel eens bij nagedacht wat andere van uw muziek vinden?
Veel mensen beschouwen dit als asociaal gedrag ongeacht het tijdstip.
Waarom moeten andere meegenieten van uw muziek?
Daarnaast heeft u nog eens kans dat u geluidssignalen en dergelijke niet hoort, niet van hulpdiensten die met sirene rijden en niet van mensen die eventueel naar u toeteren.
Hou in ieder geval uw ramen dicht en het liefst de muziek op een normaal niveau

Plaats reactie