Advies vraag

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
RonFryslan
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Contacteer:

Advies vraag

Bericht door RonFryslan » 17 nov 2019, 16:38

Hallo allemaal,

Ik heb een langlopend conflict met een oud bewoner van de straat.
Hij is een "oud" bewoner, omdat hij ondertussen is verhuist, maar nog wel in dezelfde stad woont.
Ik zal proberen het kort uit te leggen.

Een 2 jaar geleden heb ik de bewoner aangesproken, hij reed tegen de rijrichting in (1 richtingsverkeer).
Ik heb hem gevraagd om niet meer tegen tegen de rijrichting in te rijden, en vooral met een lagere snelheid. De betreffende weg is smal, en aan 1 kant staan de wagens geparkeerd.Aan de andere kant ligt een voetpad tegen de voorgevels aan. Het is een 30km/uur zone.
Sinds ik hem aansprak heeft hij mij regelmatig uitgescholden in het voorbij gaan.
Ook kwam ik hem wel eens tegen (in de auto) en ik was dan niet bereid om voor hem uit te weg te gaan, of terug te rijden. Ik heb zijn verbale geweld genegeerd, en hem zo veel mogelijk geprobeerd uit de weg te gaan.

Eind 2018 was er een incident waarbij zijn zoontje achter de bedrijfsbus vandaan kwam, ik zag hem en gaf hem tijd om naar zijn voordeur te lopen.
Terwijl ik optrok liep de bewoner aan de voorkant van zijn bus de straat op, en ik reed hem net niet aan. Maar zijn been raakte het spatbord van mijn auto.
Ik begon weer op te trekken, en hoorde een harde knal. Wat bleek, de bewoner had mijn zijruit ingeslagen met zijn hand.
Toen heb ik meteen de politie gebeld, en die kwamen snel ter plaatse.
De bewoner heeft tegen de politie verklaart dat hij zich bedreigd voldoende en zijn zoontje bijna had aangereden, en daarom de ruit insloeg. Maar hij beloofde de schade te vergoeden.
Toen ik de rekening wilde overhandigen, was hij daar niet toe gereid, en ik werd weer verbaal bedreigd. Ik heb toen overwogen om aangifte te doen van vernieling, maar gezien de heftige reactie heb ik dat niet gedaan. Ik denk ook dat als ik hier een zaak van zou maken, dat het nog verder zou escaleren. En vooral, er waren geen getuigen.

Nu zijn we eind 2019 en er zijn al meerdere eieren op mijn auto en voorruit van mijn huis beland.
Maar, geen getuigen. Ik heb wel zelf gezien hoe hij de straat uit reed, nadat er twee eieren tegen de voorruit waren gegooid.
Ik heb advies nodig, om dit op een wettelijke manier te stoppen.
Een beveiligingscamera mag niet, want de auto staat op openbaar terrein, en langs mijn huis is een openbaar voetpad.
Ik ben zelf psychiatrisch patiënt, en heb moeite om mij veilig te voelen. Op dit moment heb ik de gordijnen standaard dicht.

Wie heeft advies?

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Re: Advies vraag

Bericht door ThunderSTreak » 17 nov 2019, 17:31

Koop een dashcam (eventueel 2; voor en achter) en laat die permanent draaien.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

RonFryslan
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Contacteer:

Re: Advies vraag

Bericht door RonFryslan » 20 nov 2019, 19:00

Slot erop!?