Parkeren voor garage met parkeervak

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Kristelvanlaere
Infopolitie Gast

Parkeren voor garage met parkeervak

Bericht door Kristelvanlaere » 03 nov 2019, 09:51

Beste,

Wij hebben aansluiten aan ons huis een garage gebouwd. Het enige wat nu nog loopt is een aanvraag bij de gemeente om het voetpad aan de passen en de parkeervakken te wijzigen.
Ze zou denken dat mensen een garage zien, ze niet meer gaan parkeren, maar...niets is minder waar.

Kunnen wij onze garage nu niet gebruiken tot de parkeervakken aangepast zijn of mag je gewoon nooit parkeren voor een garagepoort?

Gr kristel

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Parkeren voor garage met parkeervak

Bericht door Hilde » 03 nov 2019, 10:14

Je mag nooit parkeren voor een uitrit.

Maar als ik je goed begrijp hebben jullie de gagage gebouwd achter de bestaande parkeervakken?
Heb je misschien een foto?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

rijschoollucassen
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Jaap
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door rijschoollucassen » 03 nov 2019, 15:27

Zolang de aanpassing van het voetpad nog niet is gerealiseerd, is er m.i. geen sprake van een uitrit. Je mag dan ook niet verwachten dat andere weggebruikers dat vak vrij zullen laten. Ik zou er sowieso opletten dat de aanpassing dusdanig gedaan wordt, dat het betreffende vak ook duidelijk herkenbaar is als uitrit. Veel mensen zien alleen een parkeervak, maar wat er achter ligt zien ze niet. Lang niet altijd opzet. Mijn uitrit ligt in het verlengde van een parkeerstrook, maar ze luiten gewoon aan.....

Jaap

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 03 nov 2019, 18:08

Ik persoonlijk vind het een vreemde volgorde: eerst de garage bouwen en daarna een vergunning aanvragen om (een algemeen en voor iedereen te gebruiken) parkeervak op te offeren voor uw (privé) garage. Ik weet het niet zeker natuurlijk maar ik acht de kans niet gering dat de gemeente uw verzoek afwijst.

En dan? Dan kunt u nergens rechten aan ontlenen. Niet bij het willen inrijden van uw garage, maar erger nog, ook niet bij het verlaten van uw garage.

En u kunt degene die het parkeervak dan gebruiken niets verwijten. Integendeel.

Mijn garage grenst aan de rand van mijn perceel dat weer grenst aan een trottoir. De andere zijde van het trottoir is weer begrenst met een verhoogde rand die een plantenbak vormt.
In de plantenbak zit één onderbreking waar voetgangers de rijbaan kunnen bereiken. Deze onderbreking zit schuin voor mijn garage.

Van die doorgang maak ik gebruik
om mijn garage te bereiken. Deze wordt gebruikt mijn motorfietsen te stallen. Ik kan er dus ten alle tijden gebruik van blijven maken ook als de inrichting verandert. Anders had ik met start van de bouw gewacht tot de gemeente beide vergunningen had vestrekt.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Gesloten