Bedreigingen onderbuurman

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Coole_girl_1
Infopolitie Gast

Bedreigingen onderbuurman

Bericht door Coole_girl_1 » 08 sep 2019, 14:20

We hebben al 3 maanden problemen met onderbuurman. Hij bedreigt me met de dood en dreigt me te slaan, maar daar heb ik geen bewijzen van. We zijn al bij de woningbouw geweest. Maar die willen nu niks meer doen, aangezien de onderbuurman de hele boel verdraait. En iets anders zegt, dan wat er gebeurt is. De woningbouw heeft nu ook aangegeven dat we geen klachten meer over de onderbuurman bij hun mogen neerleggen. We hebben ook een aantal keer de politie gebeld, maar daar zegt hij ook iets anders tegen. En bovendien kent hij 1 van de politieagenten in deze plaats. Dat is namelijk een goede vriend van hem.

Ik weet nu niet meer wat ik kan doen. Ik zit doodsbang in mijn huis. Ik durf ook haast niet naar buiten te gaan.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Re: Bedreigingen onderbuurman

Bericht door KaaDee » 08 sep 2019, 15:23

Van bedreiging met de dood kunt u aangifte doen. Dus gewoon naar de politie gaan en uw verhaal goed voorbereiden.

Dat hij bekenden bij de politie heeft, doet niets af aan de strafbaarheid of het onderzoeken/vervolgen.
PDC | DICT

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 08 sep 2019, 15:34

Zet een camera of een voicerecorder aan als je hem tegen kan komen. Dan heb je bewijs.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door SWAT » 08 sep 2019, 19:06

Uw verklaring als aangever heeft niet meer waarde dan de verklaring van de verdachte tenzij deze aantoonbaar liegt.

Uw verklaring is beslissend als deze door bewijs middelen, zoals een verklaring van een getuige maar ook beelden of geluidsopnames wordt gesteund. Dat geldt in het straf- en het civiele recht.

Als u A zegt en de buurman B en er is geen bewijs dat het A moet zijn trekt u aan het kortste eind. Het feit dat iemand een politieman goed kent is niet relevant.

Zoals gezegd zorg dus voor meer bewijs.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Plaats reactie