Rood licht

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

JasperL
Infopolitie Gast

Rood licht

Bericht door JasperL » 26 aug 2019, 10:51

Gistermiddag reed ik door Ede heen en overkwam mij toevallig bij een van de flitscamera’s dat ik het oranje licht zag verschijnen en in de ankers ging. Dit waarschijnlijk net op het twijfelpunt waarbij ik ook nog het groen/oranje had gered. Maar het zekere voor het onzekere denk ik dan. Hierdoor kwam ik met mijn voorbanden op de eerste lus na de stopstreep in het wegdek terecht en mijn achterbanden nog voor de stopstreep. Het betreft de camera op de Keesomstraat in Ede. Dit is een gecombineerde snelheids- en roodlicht camera.

Gezien er op internet verschillende dingen staan betreft de werking van deze camera’s en lussen vraag ik mij sterk af of ik nu 249€ boete kan verwachten, 104€ of niks.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Rood licht

Bericht door zijlvaart67 » 26 aug 2019, 12:03

Bij roodlichtnegatie worden 2 foto’s gemaakt, juist om aan te tonen dat iemand daadwerkelijk doorrijdt.
In uw geval is dat niet het geval en dat zal ook uit de foto’s blijken.

De overtreding van het ‘niet tijdig stoppen voor de stopstreep’ is wel gepleegd, maar daar zal men zich niet op richten..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

JasperL
Infopolitie Gast

Re: Rood licht

Bericht door JasperL » 26 aug 2019, 13:53

Dank voor de reactie. Als dubbele check hier nog twee foto’s die ik razendsnel heb gemaakt als check..

https://ibb.co/5LnMP2b

https://ibb.co/ZHR6f6N

Plaats reactie