Donker kenteken

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Bart-117
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Donker kenteken

Bericht door Bart-117 » 24 aug 2019, 19:37

Ik moest laatst meedoen aan een algemene verkeerscontrole, hierbij werd er bij mij op gewezen dat de zwarte nl stickers op mijn kentekenplaat niet mochten (moest ze er meteen afhalen, gelukkig geen boete) maar er werd mij ook verteld dat het mogelijk is om zoiets (zwart of donkerder blauw nl vlak) officieel aan te vragen bij het rdw. Maar op de site van het rdw zelf kan ik hier niks over vinden, kan iemand mij verder helpen?

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Donker kenteken

Bericht door Pim » 24 aug 2019, 21:39

Aanvragen bij de RDW bestaat niet.
Dat wil zeggen: (aan)vragen kun je het maar het antwoord is telkens hetzelfde: nee.

En je mag inderdaad niks op of over je kentekenplaat plakken. Ook niet "MF" (van motorforum) in het NL logo. Daar is deze onzin begonnen.

Waarom zou je trouwens het blauwe vlak zwart willen maken? Straks wil iemand het kenteken geel wit/groen/oranje maken.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Donker kenteken

Bericht door Hilde » 25 aug 2019, 12:29

Het enige wat mogelijk is, is als je een oldtimer hebt een donkerblauw kenteken aanvragen. Maar alleen als je aan de voorwaarden voldoet.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Plaats reactie