Boete snelheid zonder rollerbank

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Nschroten
Infopolitie Gast

Boete snelheid zonder rollerbank

Bericht door Nschroten » 23 aug 2019, 18:51

Hallo,

Vanmiddag ben ik aangehouden en heb ik een bekeuring gekregen voor mijn snelheid. (ik weet dat mij snorscooter te hard gaat).

Ik heb nu een Wok status op het kenteken een ik krijg een boete voor het overschrijden van de snelheid. Nu is het alleen zo dat ik niet op de rollerbank ben geweest. Ik weet dat de wok mag worden uitgedeeld, alleen is mijn vraag of de boete geldig is, aangezien ik niet naar een rollerbank ben geweest om de exacte snelheid te bepalen. Is dan de boete voor de snelheid wel rechtsgeldig?

Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Boete snelheid zonder rollerbank

Bericht door Tommy » 23 aug 2019, 20:54

Ja.

Het verschil zit hem in constructie snelheid en ter plaatse geldende maximum snelheid.

Nschroten
Infopolitie Gast

Bericht door Nschroten » 25 aug 2019, 09:42

Oké, maar de exacte snelheid kan toch niet worden vastgelegd op basis van de teller van de auto? Want er zit altijd verschil op de teller van een scooter/ auto?

Mvg,

N schroten

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 25 aug 2019, 10:11

Klopt, maar dat verschil is voor de vervolging niet interessant; het gaat erom of je wel of niet te hard rijdt.. en de teller in de politieauto is geijkt en derhalve betrouwbaar(der) als meetmiddel..

Overigens schrijft de EU dwingend voor dat iedere teller iets teveel aangeeft. Met andere woorden; je kunt het nimmer de teller verwijten dat je te hard rijdt..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Mitch
Superlid
Superlid
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Mitch » 25 aug 2019, 11:22

Nschroten schreef:
25 aug 2019, 09:42
Oké, maar de exacte snelheid kan toch niet worden vastgelegd op basis van de teller van de auto? Want er zit altijd verschil op de teller van een scooter/ auto?
Boven een bepaalde snelheid kan ervan uitgegaan worden dat de constructiesnelheid sowieso wordt overschreden, dus een WOK is dan terecht.

Het verschil in snelheid per teller wordt teniet gedaan door de ijking en alle correcties die nog plaats vinden.

Gesloten