Service & intake doorgroeimogelijkheden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Coconutsz
Infopolitie Gast

Service & intake doorgroeimogelijkheden

Ongelezen bericht door Coconutsz »

Beste leden,

Zijn hier mensen aanwezig die zonder politieachtergrond zijn begonnen bij het regionaal service centrum?

Welke doorgroeimogelijkheden heb je binnen de politie (met of zonder een hbo diploma) na RSC?
fietspomp
Lid
Lid
Vrijwilliger
Berichten: 31
Lid sinds: 04 jun 2019, 10:53
Geslacht:
Contact:

Re: Service & intake doorgroeimogelijkheden

Ongelezen bericht door fietspomp »

Deze collega's zijn er veel, heel veel en is een prima stap. Ik denk dat je ook begint met een tijdelijke aanstelling, zodra je een vaste aanstelling hebt kan je door solliciteren. Hou er wel rekening mee dat dit dan ATH functies zijn (dus niet executief zoals agent) omdat je geen politiediploma hebt. Er wordt altijd vrij strikt gekeken naar welke papiertjes je op zak hebt, als je dus geen HBO hebt zullen veel functies in de hogere schalen afvallen.

Ik ben zelf vorig jaar begonnen op een ATH functie op HBO+ niveau (schaal 10). Ik vond uiteindelijk het cultuurverschil met wat ik gewend was te groot en heb na een half jaar ontslag genomen. Niet ter afschrikking, wel ter lering en vermaak.
Smitty
Lid
Lid
Aspirant
Berichten: 98
Lid sinds: 13 mar 2018, 20:28
Geslacht:
Leeftijd: 29
Contact:

Re: Service & intake doorgroeimogelijkheden

Ongelezen bericht door Smitty »

RSC is opzich een prima op stap. Wat ik nog van oud collega´s van het RSC op dit moment hoor is dat ze niet super happig zijn op mensen die binnen komen om vervolgens na een vaste aanstelling meteen pleiten te gaan.. Ze komen daar vaak handjes te kort.. dus vandaar.
Stefanvv
Lid
Lid
Berichten: 104
Lid sinds: 20 nov 2017, 21:33
Roepnaam: Stefan
Locatie: Amsterdam
Geslacht:
Contact:

Re: Service & intake doorgroeimogelijkheden

Ongelezen bericht door Stefanvv »

Klasgenoot van mij kwam van het RSC. Je kan gewoon solliciteren.
Gesloten