VRIJWILLIGE POLITIE - vacature updates?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Bas VP
Infopolitie Gast

VRIJWILLIGE POLITIE - vacature updates?

Bericht door Bas VP » 01 jun 2019, 14:53

Goedendag allen,

Nu de Politie druk is met de wervingsacties door heel Nederland, vroeg ik mij af of er nog updates zijn over vacatures voor de vrijwillige Politie.

Is het bijvoorbeeld al bekend wanneer de vacatures open zullen gaan? En hoeveel vrijwilligers wil de Politie gaan opleiden in de aankomende jaren? Ik kan er helaas weinig over vinden, maar ben ontzettend gemotiveerd om bij de VP te komen. Kan me voorstellen dat wanneer je bij de Politie werkt, je sneller updates verneemt dan ik!

Ik hoor graag zoveel mogelijk ervan, alles is nuttig voor mij :)

Dankjewel alvast!

Groet,

Bas

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: VRIJWILLIGE POLITIE - vacature updates?

Bericht door Pim » 01 jun 2019, 16:13

Je kunt proberen contact op te nemen met afdeling "Werving en selectie" van de eenheid in uw gebied. Vraag ernaar via 0900-8844
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 01 jun 2019, 16:20

Vacatures bij de vrijwillige politie zien wij niet eerder.
"Normale" vacatures gaan eerst intern open, maar deze niet.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Bas VP
Infopolitie Gast

Bericht door Bas VP » 03 jun 2019, 15:33

Dank voor de reacties!

Nee oké, ik begrijp wat je bedoelt. Vorige keer wist iemand op het forum te vertellen dat de wandelgangen vertelden dat de eerste vacatures opengingen in de tweede helft van 2019.

Wellicht dat iemand dit kan bevestigen dan wel specificeren, aangezien we weer een half jaar verder zijn.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 03 jun 2019, 20:55

De wandelgangen blijven voor ons ook heel lang en onduidelijk...
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

fietspomp
Lid
Lid
Vrijwilliger
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door fietspomp » 04 jun 2019, 12:42

Momenteel ligt de focus nog steeds op de bestaande vrijwilligers waar mogelijk op te gaan leiden. Dit gebeurt nu mondjesmaat en zal dus nog wel geruime tijd duren. Laatste wandelgang die ik heb gehoord is medio 2020, dus dan zouden tweede helft 2019 de vacatures open gaan.

Diverse eenheden hebben ook vrijwilligers in de ondersteuning. Deze doen bijvoorbeeld preventiewerkzaamheden of buurtonderzoeken. Je mag/kan wat minder maar de rol is minstens zo mooi en je doet al een hoop ervaring op.

Svijf
Toplid
Toplid
Agent
Roepnaam: Stephan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Bericht door Svijf » 04 jun 2019, 22:48

Wat fietspomp zegt heb ik ook vernomen.
Medio 2020 gaan er, op zijn vroegst, vacatures open voor nieuwe lichtingen VP.
Worden opgeleid als niveau 3/ agent en hierdoor breder inzetbaar.
Opleiding gaat wel aanzienlijk langer duren... (6 jaar).
Maar neem alles maar met een flinke korrel zout en zeg je baan nog maar niet op ;)
BBQ Freak

fietspomp
Lid
Lid
Vrijwilliger
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door fietspomp » 05 jun 2019, 10:15

En daarnaast blijft van kracht dat je (onder het huidige bewind) niet structureel ingezet mag worden op de incident afhandeling (lees: Noodhulp etc.). In de praktijk zal het, mits je voldoende ervaring hebt dit wel kunnen voorkomen, maar dat duurt wel eventjes.

Je moet vrijwillige politie doen omdat je het leuk vind om een ondersteuning te bieden aan de normale politie collega's, dus zichtbaar in de wijk, op evenementen of andere ondersteunende activiteiten. Met cowboys die eens in de week langskomen om de boel op stelten te zetten is iedereen altijd snel klaar. Als je je plekje weet te verdienen uiteindelijk zal je wel vaak regelmatig 'actie' zien, maar dat zal eerder op de tweede rang zijn dan met je neus vooraan.

Als ik je eerdere berichten lees krijg ik een beetje het gevoel dat je juist wel op zoek bent naar een plekje op de eerste rang. Bedenk dan even goed of de VP dan wel wat voor je is.

Bas VP
Infopolitie Gast

Bericht door Bas VP » 06 jun 2019, 13:27

Klopt hoor! Het liefst draai ik als volwaardig agent mee, maar dit is misschien een doel voor de lange termijn. Word met de (halve) jaren ook wijzer en verwacht dat mijn interesses genoeg bevredigt worden bij de vrijwillige tak. Type cowboy kan ik me gelukkig niet mee identificeren. Weet zeker dat de VP goed gaat zijn voor mijn ontwikkeling, een goede afwisseling is naast het harde studeren/werken en de politie ook veel aan mij zal hebben.

Gelukkig zit er beweging in. Tof dat het niveau 3 wordt. Betekent dit dan ook dat je vuurwapendragend wordt / automatisch voortgezette rijopleiding volgt, of staat dit daar los van? 6 jaar is erg lang maar dat zal vast worden gecombineerd met praktijk, lijkt mij.

Thanks voor de reacties!

Gesloten