80cc snor

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Koen18
Infopolitie Gast

80cc snor

Bericht door Koen18 » 23 mei 2019, 20:56

Hallo,
Ik heb onlangs een snorscooter gekocht op marktplaats. Deze snorscooter is door de vorige eigenaar voorzien van een 80cc. De scooter loopt daardoor, +- 75 op een blauw kenteken. Als ik met deze scooter op de rollerbank moet wat kunnen dan de consequenties voor mij zijn betreft boetes of onbeslagname van mijn scooter?

Alvast bedankt!
Mvg,

Koen

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Re: 80cc snor

Bericht door DiNozzo » 23 mei 2019, 22:20

Je kan je beter afvragen of je zonder helm 75 km/u moet willen.

Er zal in elk geval voor de snelheid een proces-verbaal volgen van tenminste 260 euro, welke elke keer duurder wordt. Daarnaast zal er een WOK geplaatst worden waarna de scooter door het RDW herkeurd moet worden. Dat gaat een brommer met een 80cc motor niet halen. Bij herhaaldelijke overtreding in twee jaar tijd zal de snorscooter ook in beslag genomen worden met het doel deze verbeurd te verklaren (eigendom laten vervallen) dan wel te onttrekken aan het verkeer (vernietigen).

Oh ja, en je verzekeraar verhaalt ook alles als je onverhoopt een ongeluk krijgt en dat (zonder helm) nog kan navertellen...
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 23 mei 2019, 23:07

DiNozzo schreef:
23 mei 2019, 22:20
Oh ja, en je verzekeraar verhaalt ook alles als je onverhoopt een ongeluk krijgt en dat (zonder helm) nog kan navertellen...
En als je het niet kunt navertellen worden de kosten het verhaald op je ouders..
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 24 mei 2019, 08:44

En, als je 1x betrapt wordt op het rijden met 30 km/h, of meer te snel, komt daar, bij het hierboven al genoemde, ook nog een invordering van je rijbewijs bij. En dat is dus 55 km/h of sneller.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten