parkeren achterom

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
fon542
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid sinds: 14 mar 2019, 23:27
Roepnaam: Corina
Contact:

parkeren achterom

Ongelezen bericht door fon542 »

Als ik bij mijn moeder ben, laad ik mijn elektrische auto bij haar op. Mijn auto staat dan 'achterom'/ een pad, waar meerdere personen gebruik van "kunnen" maken. De auto parkeer ik heel dicht tegen haar schutting aan. In mijn ogen heeft niemand daar last van. Dit gebeurt niet elke week, maar zo'n 1x per half jaar. De laatste keer klaagde de achterbuurman, dat iedereen er last van had, dat mijn auto daar geparkeerd stond. Briefje onder mijn ruit. En als ik het weer deed zou hij de politie bellen. Ik heb navraag gedaan bij de buren, maar die vonden het geen probleem. Mijn vraag is: mag ik daar parkeren? en mijn auto opladen? De enige die er last van zou kunnen hebben, is die buurman, die zijn auto in zijn garage (bij hem dus achterom) parkeert. Maar daarvoor in mijn ogen voldoende ruimte heeft. alvast bedankt, Corina.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14415
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: parkeren achterom

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Er bestaan verschillende varianten van ‘fout’:
* Het mag juridisch niet en is ook gevaarlijk/hinderlijk voor anderen,
* het mag niet, maar de overtreding is begrijpelijk,
* het mag niet, maar de overtreding is te rechtvaardigen,
* etc, etc..

Wij kennen de situatie niet (en kunnen niet oordelen of iets wel of niet mag), maar dat ‘de politie’ gebeld wordt, wil niet meteen zeggen dat er meteen bekeuringen worden uitgedeeld, auto’s worden afgesleept, rijbewijzen worden afgepakt, de voordeur wordt ingeschopt door een leger politieagenten, etc..

De buurman weet precies waarom u daar staat (dat is te zien), en hoe vaak u daar staat; als u anderen niet teveel hindert, zou ik de ‘confrontatie’ met de politie wel aandurven. Als die überhaupt al langskomt, want de politie moet er voor waken dat zij niet voor het karretje gespannen wordt van een chagrijn van een buurman.

Iets met ‘de soep wordt niet gegeten voordat de beer geschoten is’, of zoiets..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9161
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: parkeren achterom

Ongelezen bericht door Skipperje »

Voor een oordeel is het beter een foto te plaatsen of de straatnaam hier te plaatsen zodat wij kunnen kijken op streetview. Geef dan wel aan waar u ongeveer staat.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16654
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: parkeren achterom

Ongelezen bericht door Frans »

Ik ben het al heel snel met Koen eens, als iemand "eens in de 6 maanden achterom een kabeltje naar zijn voiture trekt om die op te laden" tijdens een bezoekje aan moeder dan veroorzaakt dat wellicht overlast, maar we leven in een heel klein land met heel veel mensen. Als de politie voor elke overlast van deze orde van grootte uit moest rukken dan moesten er 395.000 agenten bij komen. De buurman weet waar de bestuurder is en als hij iets moet doen gedurende het opladen waardoor hij echte hinder ondervindt, bel even aan... kan de auto toch even verzet worsen. Probleem opgelost... nooit moeilijker maken dan t is . Maar dat moet je m dan ook wel laten weten.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
fon542
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid sinds: 14 mar 2019, 23:27
Roepnaam: Corina
Contact:

Re: parkeren achterom

Ongelezen bericht door fon542 »

dank voor jullie berichten, nee ik zou ook niet willen dat de politie daarvoor komt, is ook niet nodig. ik heb ‘t tegen ‘m gezegd, maar is niet voor rede vatbaar. idd beetje ruimte geven aan elkaar, maar tja, is niet voor iedereen makkelijk. Net zijn vrouw gesproken, die vind het geen probleem. die zegt dat ie rond 12 uur thuis komt, ik zorg wel dat ik tegen die tijd achter ben. Het is achter de krommeweg in soest en bij mijn moeder korte hartweg, acherom.
ik zit te kijken hoe ik foto’s kan plaatsen. bestand is te groot
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16654
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: parkeren achterom

Ongelezen bericht door Frans »

Waarschijnlijk hier achterom dus... maar daar kunnen we met maps niet komen.
SmartSelect_20190315-115044_Maps-431x805.jpg
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
fon542
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid sinds: 14 mar 2019, 23:27
Roepnaam: Corina
Contact:

Re: parkeren achterom

Ongelezen bericht door fon542 »

ja, die ingang.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7447
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: parkeren achterom

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik kan mij voorstellen dat als de buurman de garage gebruikt met de zwarte deur en u staat met uw auto bijvoorbeeld deels in de inham bij de garage met de witte deur dat u in de weg staat en heeft buurman formeel een punt maar kan ik mij voorstellen dat hij voor die 1 a 2 keer per jaar dat u daar staat en hij daar dan net langs moet hij even aan de bel gaat bij uw moeder.
Helaas zijn er ook mensen die van een mug een olifant maken en waar geen redelijk woord mee valt te praten.
Stay safe out there.
Gesloten