VRIJWILLIGE POLITIE - Praktische info & Selectie

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Bas VP
Infopolitie Gast

VRIJWILLIGE POLITIE - Praktische info & Selectie

Bericht door Bas VP » 23 jan 2019, 12:55

Goedendag,

Circa 9 maanden geleden hebben jullie al een aantal van mijn vragen beantwoord m.b.t. de Vrijwillige Politie, waarvoor dank!

9 maanden verder ben ik even gemotiveerd, dan wel gemotiveerder. Zoals ik het heb begrepen zal rond Q1 2020 de opleiding beginnen voor nieuwe Politie Vrijwilligers. Mijn eerste vraag luidt dan al vrijwel direct; wanneer zullen er vacatures verschijnen? In acht nemende dat men in Q1 2020 wilt beginnen.
Naast dat ik benieuwd ben, wil ik me ook qua planning goed kunnen voorbereiden gedurende mijn voltijd HBO studie.

Gezien de twee avonden in de week opleiding bij de Politie Academie, is er natuurlijk minder tijd voor bijbanen naast HBO. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het allemaal waard, maar praktisch gezien heb ik ook een maandelijks bedrag nodig om van rond te komen. Krijg je al een vrijwilligersvergoeding tijdens twee avonden bij de PA?

Ik ben ook benieuwd hoe het met de selectie zal gaan. Qua capaciteiten en karaktereigenschappen/opvoeding (van verschillende Politiemensen in familie), denk ik dat ik door de selectie zal komen. Ik heb geen idee hoeveel animo er gemiddeld is en hoeveel er nu zal zijn, gezien de lange tijd geen vacatures voor vrijwillige functie. Zal ik in het nadeel zijn met mijn leeftijd (moment van aanmelden: 19 jaar) ten opzichte van andere geïnteresseerden?
Nu allerlaatste vraag, beloofd! Q1 2020, kan ik verwachten dat er in de regio Zwolle, mijn regio, een vacature klaar staat? Geen idee of dit periodiek zal gaan of in één keer voor het hele land ongeveer.

Hopelijk kunnen jullie een aantal van mijn vragen beantwoorden :)

Groet,
Bas

vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: VRIJWILLIGE POLITIE - Praktische info & Selectie

Bericht door vraagteken » 23 jan 2019, 15:18

Bas VP schreef:
23 jan 2019, 12:55
Gezien de twee avonden in de week opleiding bij de Politie Academie, is er natuurlijk minder tijd voor bijbanen naast HBO. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het allemaal waard, maar praktisch gezien heb ik ook een maandelijks bedrag nodig om van rond te komen. Krijg je al een vrijwilligersvergoeding tijdens twee avonden bij de PA?
Vacatures gaat tweede helft van dit jaar open zeggen de wandelgangen, maar niets zo veranderlijk als de politie. Heb je een profiel op kombijdepolitie.nl? Dan krijg je een seintje als het zover is. En ja, je krijgt een vergoeding vanaf de eerste keer dat je jezelf meldt. Hetzelfde als dat je gewoon als VP-er wordt ingezet,
Bas VP schreef:
23 jan 2019, 12:55
Ik ben ook benieuwd hoe het met de selectie zal gaan. Qua capaciteiten en karaktereigenschappen/opvoeding (van verschillende Politiemensen in familie), denk ik dat ik door de selectie zal komen. Ik heb geen idee hoeveel animo er gemiddeld is en hoeveel er nu zal zijn, gezien de lange tijd geen vacatures voor vrijwillige functie. Zal ik in het nadeel zijn met mijn leeftijd (moment van aanmelden: 19 jaar) ten opzichte van andere geïnteresseerden?
Nu allerlaatste vraag, beloofd! Q1 2020, kan ik verwachten dat er in de regio Zwolle, mijn regio, een vacature klaar staat? Geen idee of dit periodiek zal gaan of in één keer voor het hele land ongeveer.
Doorgaans wordt dit open gezet per eenheid, maar het kan best zijn dat het hele land gelijktijdig gaat werven. Het feit dat het een tijdje heeft stilgelegen betekent wel dat er een soort buffer is ontstaan met mensen die besloten hebben dat ze willen. Dat is vooral relevant als het aantal opleidingsplekken beperkt is t.o.v. hallo aantal mensen dat ze aan zouden willen nemen. Zelf ooit tegenaan gelopen, was echt balen.
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger

Plaats reactie