Profiel kiezen 3e klas

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Jesse van Lammeren
Infopolitie Gast

Profiel kiezen 3e klas

Bericht door Jesse van Lammeren » 16 jan 2019, 14:07

Ik ben Jesse en ik een vwo 3 leerling. Ik heb een vraagje. Wij zijn nu bezig met ons profiel kiezen en ik vroeg me af welk profiel ik nodig heb voor politie/rechercheur, want ik heb wel al een beetje op internet rond gezocht en onze hulpsite gebruikt. Ook vraag ik mij af welke vakken ik hier allemaal al voor nodig heb en hoe de opleiding nou precies heet.
Kan iemand mij helpen hiermee?

Jesse

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Profiel kiezen 3e klas

Bericht door Hilde » 16 jan 2019, 14:55

Een bepaald profiel is niet nodig, het gaat erom dat je een diploma hebt.
Dit kan vanaf VMBO-T (als je agent wilt worden).

Wat bedoel je precies met "hoe de opleiding heet"?

Je kan niet zomaar naar de politieopleiding. Je moet hiervoor solliciteren naar een functie bij de politie (zoals agent) en als je aangenomen bent dan ga je daarna naar de politieopleiding die daarvoor nodig is.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 16 jan 2019, 16:29

Alle vragen worden ook beantwoord op www.kombijdepolitie.nl.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Smitty
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Mick
Geslacht:
Leeftijd: 24
Contacteer:

Bericht door Smitty » 17 jan 2019, 00:43

Opzich zou ik je als tip ook mee willen geven om vooral een profiel te kiezen wat bij jou past. Mocht om wat voor reden dan ook een carriere binnen de politie toch niet mogelijk zijn dan heb je altijd nog een backup. Overigens zijn er ook veel collega's die bedrijfskunde oid hebben gestudeerd en nu bij de politie werken en hier alsnog gebruik van kunnen maken.

Ik ben zelf een aantal jaar bezig geweest met binnenkomen bij de politie (geen vacatures, afwijzing leeftijd, briefselectie e.d.) en ben achteraf erg blij dat ik een opleiding heb gedaan in totaal andere richting.

Succes in ieder geval met de keuze! :')
Stap 10

Jesse van Lammeren
Infopolitie Gast

Bericht door Jesse van Lammeren » 21 jan 2019, 20:32

Dankuwel voor de antwoorden! Ik ga zeker ook kijken voor een back-up plan. Bedrijfskunde was ook een keuze voor mij als keuzevak erbij te kiezen. Ook ga ik nog ff goed kijken naar de site, dankuwel

Jesse

Plaats reactie