Huisvredebreuk of niet?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ABC30-8
Infopolitie Gast

Huisvredebreuk of niet?

Bericht door ABC30-8 » 02 aug 2018 14:23

Hallo allen,

Ik heb een vraag. Ik ben onlangs officieel gescheiden. Dit verliep meer in een vechtscheiding vanwege de kids.
Nu is het zo, het huis is aan mij toegewezen, onlangs woningruil gedaan. Hij is urgent bij de woningbouw. Nu is het zo dat hij alles tegen wou werken ontrent verhuizen als ik hem niet tijdelijk mee zou nemen, hij wou geen akte van berusting tekenen en zelfs in hoger beroep gaan ect. De noot wat hoog en heb dat maar gedaan contractueel met een data.
Nu is ben ik met de kids verhuisd, ben ik officieel gescheiden en de data breekt aan.
Maar nu, wat als hij niet wilt vertrekken? Valt dit onder huisvredebreuk?

Dank voor het lezen

Groet.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: Huisvredebreuk of niet?

Bericht door Frans » 02 aug 2018 14:54

Het verhaal is wat warrig, maar als ik het goed begrijp woont je ex er nu NOG WEL, is het huis aan je toegewezen en zou je ex dus moeten gaan vertrekken ergens in de toekomst.

En nu is je vraag: is het huisvredebreuk als hij niet wil vertrekken op een bepaalde datum die je dan noemt?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

ABC30-8
Infopolitie Gast

Bericht door ABC30-8 » 02 aug 2018 16:16

Hoi,

Ja dat klopt. De woning is aan mij toegewezen en ondertussen een woningruil plaats gevonden. Deze staat enkel op mijn naam. Hij is helaas meegegaan tot een bepaalde data. Daar heeft hij dus ook voor getekend. Maat wat als hij niet vrijwillig wilt vertrekken?

Mir81
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 02 aug 2018 16:49

Je hebt contractueel een datum vastgesteld wanneer hij dient te vertrekken? Waar en hoe is dit vastgelegd? In de beschikking waarin de echtscheiding wordt bekrachtigd?

ABC30-8
Infopolitie Gast

Bericht door ABC30-8 » 02 aug 2018 17:04

In de beschikking staat dat de echtelijke woning aan mij is toegedeeld. Ondertussen verhuisd. De overeenkomst met data is door ons beide ondertekend en bij de advocaten terecht gekomen

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Pim » 02 aug 2018 17:13

Het het geval dat mir81 beschrijft en het in een contract of scheidingsconvenant is vastgelegd zal de ex moeten vertrekken.

Of het huisvredebreuk is wanneer hij niet gaat lijkt(!) mij niet. Het zal (weer) een geval voor een rechter worden denk ik. En daarna wéér als hij er weer niet uit gaat. Eventueel misschien een dwangsom vragen aan de rechter in de uitspraak. Maar als hij niets heeft zal hem dat niet deren en U niets opleveren.

Probleem met dit soort zaken is dat het op civielrechterlijk niveau speelt, en niet op strafrechtelijk niveau. Je spreekt iets af als twee onderlinge partijen via een contract en/of rechter. Dus contractbreuk, dus naar een rechter.

Wellicht dat je de rechter kunt vragen om in zijn uitspraak te vermelden wat er gedaan moet worden met je ex als hij geen gevolg geeft aan de termijn in de uitspraak.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Mir81
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 02 aug 2018 19:42

Overleg ook even met je advocaat. Misschien kan die op zijn/haar beurt weer in overleg gaan met de advocaat van jouw ex. Kan misschien nog wat juridisch getouwtrek voorkomen.

Gesloten