boete bij parkeren op aangewezen parkeerplaats voor het laden van elektrische voertuigen in een vergunningszone

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
monique2275
Infopolitie Gast

boete bij parkeren op aangewezen parkeerplaats voor het laden van elektrische voertuigen in een vergunningszone

Bericht door monique2275 » 13 dec 2017 14:18

Mag je als bezoeker parkeren en je elektrische auto opladen op een parkeerplaats die in parkeervergunningszone ligt en is voorzien van bord E4 met onderbord met de tekst: opladen elektrische voertuigen en je hebt dus geen vergunning. Of kun je dan een boete krijgen? Ter verduidelijking, er is geen mogelijkheid om betaald te parkeren in de vergunningszone.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: boete bij parkeren op aangewezen parkeerplaats voor het laden van elektrische voertuigen in een vergunningszone

Bericht door Frans » 13 dec 2017 14:27

Nu vermoed ik dat je die beschikking dus al hebt gehad maar ter verduidelijking, je hebt dus geparkeerd in een vergunninghoudersZONE op een parkeerplaats voorzien van deze combinatie:
download.jpg
en daar een bon gehad?

Ik moest even denken maar ja, daar moet je ook een vergunning hebben. Deze Parkeergelegenheid is geen wijziging van regime, het is geen (bijv) betaald parkeerplaats binnen een vergunninghouderszone want dat kan ook nog.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

moon2275
Infopolitie Gast

Re: boete bij parkeren op aangewezen parkeerplaats voor het laden van elektrische voertuigen in een vergunningszone

Bericht door moon2275 » 13 dec 2017 14:52

Nee, gelukkig geen boete ontvangen :). Probeer ik zo juist te voorkomen. Gaat idd om parkeervak in vergunninghouderszone met bordencombinatie zoals jij aangeeft. Ik mag er dus niet staan dat is duidelijk haha

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 13 dec 2017 15:28

Het bord geeft aan Parkeergelegenheid (maar dat zijn alle vakken binnen de zone) maar het is een BEPERKING van de voertuigen die er mogen staan. Binnen die vegunninghouderszone mogen enkel voertuigen staan met een geldige zichtbare vergunning en binnen dat vak enkel voertuigen die elektrisch worden opgeladen: ergo, in dat vak mag je dus enkel staan met een elektrische auto met geldige vergunning.

Kleine opmerking: een vergunninghouderszone kan ook betaald parkeren zijn... maar dan "kwartaal betaald parkeren voor bewoners" ;)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

gosse
Infopolitie Gast

Bericht door gosse » 02 jan 2018 20:04

Nu word ik even op het verkeerde been gezet. Frans geeft aan dat een betaald parkeerplaats wel een wijziging van regime is. Betaald parkeren wordt aangegeven middels bord E4 met onderbord, een handje met een muntje/pasje, meestal geïntegreerd op het bord zelf. TS geeft aan dat het door hem bedoelde bord één van de door Frans gegeven voorbeelden is, bord E4 met onderbord (iets elektrisch). Dat betekend dat het regime gewijzigd wordt door een onderbord en niet door het verkeersbord.
Mocht dat inderdaad het geval zijn, dan vraag ik mij af hoe het zit met bord E6 binnen een vergunninghouderszone. Mogen daar alleen invaliden parkeren met vergunning of mag iedereen met een geldige GPK hier zijn/haar auto parkeren?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 02 jan 2018 21:20

Iedereen met een geldige GPK, omdat een E6 Parkeergelegenheid een bord is waar UITSLUITEND geparkeerd mag worden door.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten