Big Shot

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
gose
Infopolitie Gast

Big Shot

Bericht door gose » 03 okt 2017 13:44

Wat moet ik als ik een Big Shot aanschaf ( op internet "zoeken op Big Shot"
Ik gebruik deze om een schietlijn in een boom te krijgen om deze op een juiste manier om te zagen.
Graag hoor ik van u.
Mvg Hr Boin.

KaaDee
Superlid
Superlid
Agent
Contacteer:

Re: Big Shot

Bericht door KaaDee » 03 okt 2017 14:14

Ik heb een paar minuten gezocht op internet, maar kom ontzettend veel verschillende zaken tegen. Van drankglaasjes tot een stansmachine en van een katapult tot een mascarapotlood. En dat is nog met een filter, want ik denk dat er behoorlijk wat 18+ afbeeldingen te vinden zijn als je deze zoekterm gebruikt...

Als u een duidelijk en specifiek antwoord zoekt voor uw vraag (voor zover daar sprake van is) dan zal u zelf voor een linkje of afbeelding moeten zorgen.
Midden-Nederland

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 03 okt 2017 14:18

Dan moet u een professioneel bedrijf inschakelen omdat u deze big shot als particulier niet mag aanschaffen.
Dat staat ook op de site van de leverancier.

Aanvulling voor Kaadee:
(bij mij gewoon pagina 1 Google 😉)

https://www.industrieelklimmen.nl/big-s ... erper.html
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Frans » 03 okt 2017 14:30

Ik heb me 2 minuten verdiept en ik weet intussen al dat zelfs de leverancier overal duidelijk aangeeft dat de Big Shot geen katapult is (zoals ie op websites wordt verkocht) maar volgens de Nederlandse wet gewoon valt onder de kruisbogen en dus een verboden wapen.

Dus @TS, even jezelf verdiepen in de site van de leverancier, dat ding is simpelweg verboden in NL zonder wapenvergunning of ontheffing (beroepsgroepen).

big_shot.jpg
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

KaaDee
Superlid
Superlid
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 03 okt 2017 14:41

Hilde12 schreef:
03 okt 2017 14:18
Aanvulling voor Kaadee:
(bij mij gewoon pagina 1 Google 😉)
Er is kennelijk verschil tussen BigShot en Big Shot (zonder spatie). Overigens zag ik inderdaad alleen het plaatje zoals hierboven getoond.

Maar ik zie dat ook Frans al inhoudelijk heeft gereageerd. Top :)
Midden-Nederland

marcootje
Lid
Lid
Agent
Roepnaam: marco
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door marcootje » 08 okt 2017 08:50

Bigshot(lijnwerptoestel) is een katapult voor beroepsdoeleinden(schieten van werplijnen dmv elastiek). Geen kruisboog, geen speelgoed. Katapult valt onder categorie 1 onder 6 verbod onder art 13.1, is een misdrijf van de Wet Wapens en Munitie .
Het is niet verkeerd om je boerenverstand te blijven gebruiken

Docent
Infopolitie Gast

Bericht door Docent » 09 okt 2017 23:14

Wat je wél zou kunnen doen is eens bellen met het landelijke politienummer en vragen naar afdeling bijzondere wetten en een afspraak maken. Als jij vind dat je zo'n ding echt nodig hebt en dat goed kunt beargumenteren dan kun je daar een verlof voor krijgen. Het zelfde gaat op voor een lichtkogel pistool. Daar heb je ook een verlof voor nodig. Voor de lichtkogels die je vanuit de hand kunt wegschieten (handflares) heb je vreemd genoeg geen verlof nodig. Mijn argumentatie was toen dat de KNRM bij cursussen en instructies handflares niet zonder dikke handschoenen willen afschieten, een rapport met statistieken waaruit blijkt dat veel mensen brandwonden aan die dingen over houden en een foto van mijn boot. Volgens mij was het toen een kwestie van een paar weken dat ik een verlof had.
Je zou dus kunnen aangeven dat het zonder werplijn gevaarlijk is om in een boom te klimmen en dat bijvoorbeeld een hoogwerker niet kan of te duur is. Foto's van het geheel erbij en eventueel een ondertekende verklaring van een hovenier.

Gesloten