Onterecht wok-melding scooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Danieltabrizian
Infopolitie Gast

Onterecht wok-melding scooter

Bericht door Danieltabrizian » 28 sep 2017 22:25

Hallo,

Ik ben vorige week staande gehouden door de politie om een rollerbankje te doen, nou me scooter erop ging die wel binnen de toegestane snelheid.
Vertrouwt die vent het niet en zegt ie, hij blijft hier voor een technische inspectie. Een week later belt hij me op met ja je mag hem ophalen maar je krijgt wel wok. Op de vraag, waarom antwoord hij 'omdat je met je vrienden reed die wel te hard gingen' en omdat er me motorblok uit elkaar is gehaald blijkbaar maar alles is orgineel alsof onderhoud niet toegestaan is? En omdat ik in me buddy toevallig een cdi van een andere scooter die niet eens op de mijne past.

Ik zeg tegen hem dat ik het hier oneens over ben en hij zegt dat ik geen bezwaar kan maken omdat het geen boete is ofzo.
Nu ben ik echt pissig mag ik zonder concreet bewijs een wok krijgen?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: Onterecht wok-melding scooter

Bericht door Frans » 28 sep 2017 23:17

Nee.

Maar als...
je met je vrienden reed die wel te hard gingen
Reed jij dan ook niet te hard? Of vraag ik nu iets stoms?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Verkeerscrimineel
Infopolitie Gast

Bericht door Verkeerscrimineel » 28 sep 2017 23:28

Een WOK-melding is duur omdat je hem opnieuw moet laten keuren, als je scooter technische gebreken heeft (waar je doorgaans niet voor bekeurd wordt) wordt het nóg duurder.

Een WOK-melding (opleggen rijverbod voertuig) is een bestuursrechtelijk besluit, neem een jurist in de arm om het aan te vechten. De jurist kan ook proberen een proceskostenvergoeding eruit te slepen zodat je geen kosten aan de jurist hebt. Als de enige reden van de WOK is dat je 'net zo hard reed als je vrienden' terwijl ze niets aan gebreken hebben gevonden, ook een klacht tegen de agent indienen want dit slaat nergens op, zoals jij het beschrijft.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 28 sep 2017 23:53

Beste verkeerscrimineel,

20 jaar zo ongeveer beantwoorden we intussen vragen van gasten. Als ik in die 20 jaar 1 ding heb geleerd is het wel dit: op het moment dat je een verhaal hoort waarvan je denkt "naaah, da kan nie..." Dan mist er iets aan het verhaal, hoeft vaak maar een detail te zijn, maar toch.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, agenten worden niet uitgebroed tussen kippen en komen dus niet uit een ei. Bewuste agent legt dus geen wok op omdat ie... er zin in heeft...

Kortom: je hebt helemaal gelijk maar voordat we met al die Kim-jong-un waterstofbom gaan schieten op deze wok-melding wil ik toch wel graag horen van TS of hij misschien toch nog iets te melden had over dat te hard rijden samen met zijn vrienden want het is wel vreemd toch? Scootertije rijdt te hard maar als ie op de rollenbank gaat rijdt ie plotsklaps keurig standaard fabriekssnelheid... goh...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Verkeerscrimineel
Infopolitie Gast

Bericht door Verkeerscrimineel » 28 sep 2017 23:58

Frans schreef:
28 sep 2017 23:53

Kortom: je hebt helemaal gelijk maar voordat we met al die Kim-jong-un waterstofbom gaan schieten op deze wok-melding wil ik toch wel graag horen van TS of hij misschien toch nog iets te melden had over dat te hard rijden samen met zijn vrienden want het is wel vreemd toch?
:lol: :lol: :lol: :lol:

Doordat ik de opmerking over de waterstofbom las moest ik iets te hard lachen en is m'n beeldscherm besmeurd met koffie. Waar kan ik de factuur naar opsturen?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 29 sep 2017 00:00

Hehehe.... ik hoor net dat ze bij de politie 7 ton gaan overhouden volgend jaar... ik zou zeggen... doe eens een poging... 😀

(Gewoon, ovv Frans, komt goed)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Verkeerscrimineel
Infopolitie Gast

Bericht door Verkeerscrimineel » 29 sep 2017 00:03

Frans schreef:
29 sep 2017 00:00
Hehehe.... ik hoor net dat ze bij de politie 7 ton gaan overhouden volgend jaar... ik zou zeggen... doe eens een poging... 😀

(Gewoon, ovv Frans, komt goed)
Die 7 ton gaat worden gebruikt om 'buitengewoon adviseurs' te laten adviseren over allerlei zaken a 250 euro per uur ex btw.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 29 sep 2017 00:14

O, ik weet nog wel wat andere plekken in den Haag waar ik veel meer geld kan besparen maar dat is een onderwerp voor eennandere topic.

Terug naar de vraag van onze scooterrijder dus. ;)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten