Integriteit en werkervaring

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Berichten: 11514
Lid geworden op: 31 jul 2003 20:18
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: Integriteit en werkervaring

Bericht door zijlvaart67 » 27 sep 2017 18:33

Klopt, maar bij vacatures voor een 'normale straatagent' telt iets dergelijks niet..

De politie heeft specialisten in dienst en neemt ook veel specialisten in dienst, maar dat gaat voornamelijk buiten de normale sollicitaties om. Al denk ik dan meer aan medewerkers arbeidsrecht, financieel deskundigen, etc..

Ik kan dat niet meteen matchen met het verhaal van de topicstarter..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

KaaDee
Superlid
Superlid
Berichten: 695
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:19
Agent
Contacteer:

Re: Integriteit en werkervaring

Bericht door KaaDee » 27 sep 2017 19:55

En kennis van dubieuze apparatuur is niet echt een unique selling point.

Ik heb veel bekeuringen voor te hard rijden. Bij de politie rij je ook vaak te hard, dus ik ben geschikt als politieagent...

Of zoiets :lol:
Midden-Nederland

Gebruikersavatar
Verkeerscrimineel
Infopolitie Gast

Re: Integriteit en werkervaring

Bericht door Verkeerscrimineel » 28 sep 2017 23:29

Target blu eye is toch gewoon illegaal? Het onderschept toch C2000 communicatie?

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Berichten: 12484
Lid geworden op: 21 mei 2003 12:00
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: Integriteit en werkervaring

Bericht door Frans » 28 sep 2017 23:57

Verkeerscrimineel schreef:
28 sep 2017 23:29
Target blu eye is toch gewoon illegaal? Het onderschept toch C2000 communicatie?
Ja, da's nu net de discussie. Maar is de eigenaar van een bedrijf die dat spul maakt en er dus veel kennis van heeft goed bezig... of niet als ie bij de politie wil...

Een blauw zwaailicht is ook strafbaar... oo het dak van je auto, niet in het rek bij de blokkker...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gebruikersavatar
Verkeerscrimineel
Infopolitie Gast

Re: Integriteit en werkervaring

Bericht door Verkeerscrimineel » 29 sep 2017 00:02

Frans schreef:
28 sep 2017 23:57
Verkeerscrimineel schreef:
28 sep 2017 23:29
Target blu eye is toch gewoon illegaal? Het onderschept toch C2000 communicatie?
Ja, da's nu net de discussie. Maar is de eigenaar van een bedrijf die dat spul maakt en er dus veel kennis van heeft goed bezig... of niet als ie bij de politie wil...

Een blauw zwaailicht is ook strafbaar... oo het dak van je auto, niet in het rek bij de blokkker...
Over blauwe zwaailichten gesproken, aangezien ik hier liever geen apart topic over maak, maar je doet me eraan herinneren?

Sinds een maand of 2 zie ik regelmatig een Skoda Superb uit 2008 op de A4 tussen Den Haag en Amsterdam, als het druk is rijdt hij met blauwe pit op het dak en sirene over de linker rijstrook, er zit elke keer één persoon in (dezelfde persoon). Kenteken en combinatie merk-type-kleur komt niet voor op de bekende online lijstjes met 'onopvallende' politieauto's voor piket-, surveillance- en VROS-wagens, en het lijkt me een nogal oud barrel om als AT auto te worden ingezet. Ik vermoed dat het een wannabeagent/nepagent is, is het waardig om het te melden?

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Berichten: 12484
Lid geworden op: 21 mei 2003 12:00
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: Integriteit en werkervaring

Bericht door Frans » 29 sep 2017 00:16

Altijd.

Niet vertrouwen is altijd melden...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Pim
Inventaris
Inventaris
Berichten: 2452
Lid geworden op: 27 sep 2008 18:24
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 49
Contacteer:

Re: Integriteit en werkervaring

Bericht door Pim » 29 sep 2017 01:20

Verkeerscrimineel schreef:
28 sep 2017 23:29
Target blu eye is toch gewoon illegaal? Het onderschept toch C2000 communicatie?
Het is niet illegaal. Het "onderschept" ook geen "communicatie".

C2000 portofoons gaan tot aan de steunzenders door de ether. Weliswaar versleuteld maar toch: door de ether.
C2000 portofoons gebruiken daarbij een signaal op een bepaalde frequentie.
Op die specifieke signaal/die specifieke frequentie staat de ontvanger van TBE afgestemd. Net als je autoradio op 538 staat bijvoorbeeld.
Meet die ontvanger daar een signaal dan gaat dat ding piepen/knipperen en naarmate het signaal sterker wordt piept ie harder/sneller.
Blu Eye detecteert de korte (periodieke) pulsen waarmee de radioapparatuur van politie, ambulance en brandweer zich dient te verzekeren van een plek in het netwerk. Zodra dergelijke pulsen in de omgeving van uw voertuig worden gedetecteerd geeft Blu Eye een alarmmelding. Ook wanneer de apparatuur van de hulpdiensten slechts stand-by staat en niet wordt gebruikt om te communiceren (spraak) detecteert Blu Eye de aanwezigheid van deze apparatuur met intervallen van enkele seconden. bron
Veel meer is het niet. En dat voor 'maar' 1000 Euro.
Ik durf te wedden dat een beetje zendamateur hetzelfde kan voor minder dan 10 Euro.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten